جامعه دانشگاهی در شناخت سیره و سنت حضرت زهرا(س) فعال باشند

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، گفت: بند 41 سند پیشرفت که توسط مقام معظم رهبری تدوین و ابلاغ شده است به حوزه پیشرفت زنان اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز نشست تخصصی با عنوان «زن مسلمان ایرانی در آینه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت پنجاه ساله» با همت معاونت خواهران بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار شد.
دکتر مهرشاد شبابی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی و مسئول دفتر امور زنان و خانواده سپاه پاسداران کشور در سال ۸۸ در این نشست، ضمن تبریک روز زن و خیر مقدم گویی به استادان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: طبق تعریف دین، کمال یعنی تناسب راه حرکتی با فلسفه وجودی فرد؛ فلسفه وجودی خلقت انسان چیزی جز عبادت نیست و هدف از خلقت انسان قرار گیری انسان در راه کسب علم و معرفت الهی است. حضرت زهرا(س) نمونه فرد به کمال رسیده است.
شبابی بالاترین معرفت هستی را معرفت فاطمی دانست و گفت: اگر کسی حضرت زهرا را بشناسد شب قدر را شناخته است. شب ولادت حضرت زهرا(س) و نیمه شعبان جزء شب های قدر هستند.
عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی افزود: در شناخت سیره و سنت حضرت زهرا(س) دانشجویان و استادان دانشگاهی باید فعال باشند و تحقیقات دانشگاهی و پایان نامه ای را به این سمت هدایت کنند.
وی تصریح کرد: استادان در جامعه نقش کلیدی را در پرورش و تربیت دانشجویان دارند. دانشجویان دختر فعلی مدیران و مادران آینده کشور هستند.
شبابی اذعان کرد: اساتید اگر در شناخت حضرت زهرا(س) فعال باشند، می توانند علم خود را متناسب با آموزه‌های دینی به دانشجویان انتقال دهند.
مسئول پایگاه حقوق زنان و خانواده مسلمان در ایران گفت: سند پیشرفت که توسط مقام معظم رهبری تدوین و ابلاغ شده است در آن آرمان ها و قوانین انقلاب اسلامی درج شده است و قرار است بعد از اتمام این چشم انداز و در سال 1404 به نقاط و اهداف مد نظر در این سند با کمک جامعه علمی کشور برسیم.
وی افزود: این سند در ۵۴ گام تعریف شده است که بند ۴۱ آن به صورت اختصاصی به پیشرفت حوزه زنان در جامعه اشاره شده است؛ همچنین بخشی از اعتلای منزلت و حقوق زن در جامعه بر عهده دانشجویان و اساتید است.
شبابی در جمع اساتید بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: مقام معظم رهبری در این سند از کلمه پیشرفت استفاده کردند و نه کلمات رشد و توسعه، چراکه رشد و توسعه از شاخص های کمی و کیفی هستند و بر پایه سود و منفعت استوار است.


انتهای پیام/

کد خبر: 997695

وب گردی

وب گردی