بیش از 15 هزار دانش‌آموز با توانمندی‌های مغزی

همزمان با هفته آگاهی بیش از 15 هزار دانش ‌آموز با دانش مغز، بیماری های این حوزه و توانمندی های عملکرد آن آشنا شدند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، آغاز هفته جاری با شروع هفته آگاهی از مغز همراه شد. هفته ای که به همت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی در سراسر کشور برگزار می‌شود. در این هفته برنامه های مختلفی برای اقشار جامعه همچون دانش آموزان، دانشجویان و عموم مردم در نظر گرفته شده است تا آگاهی ها نسبت به توانمندی ها و عملکرد مغز ارتقاء یابد.

این هفته در استان های مختلف کشور برگزار می شود. حوزه دانش آموزی از بخش های مهم در این هفته است که برنامه های متنوعی برای آن در نظر گرفته شده است. در این هفته سفیران مغز و شناخت به مدارس می روند تا با سخنرانی های خود اهمیت مغز را تشریح کنند.

به گفته سینا توکلی دبیر اجرایی هفته آگاهی از مغز، 90 مدرسه در تهران میزبان سفیران مغز و شناخت شدند تا برای دانش آموزان درباره دانش مغز، بیماری های این حوزه و توانمندی های عملکرد آن سخنرانی کنند. برنامه های هفته آگاهی از مغز برای بیش از 15 هزار دانش آموز اجرایی شد. البته روزنامه های دیواری پیرامون عملکرد مغز نیز در این هفته در فرهنگسراها و مدارس پخش شد.

وی همچنین بیان کرد: برگزاری برنامه های دیگری همچون 4 سمینار دانشجویی، 4 برنامه در فرهنگسراها، 1 برنامه در بهزیستی ویژه مربیان مهدهای کودک، 1 برنامه ویژه معلم ها و برپایی کمپین آگاهی از مغز در دانشگاه ها از دیگر برنامه های این هفته است.

توکلی ادامه داد: البته در این هفته برای ناشران، مولفان و مترجمان حوزه علوم شناختی نیز برنامه داریم که نشست هم اندیشی تخصصی با حضور فعالان این عرصه برگزار می شود تا شاهد توسعه نشر علوم شناختی باشیم. همچنین سومین مدرسه زمستانه علوم اعصاب از 7 تا 11 اسفندماه ویژه دانش آموزان برگزیده مسابقه ملی دانش مغز در کلینیک مغز و شناخت، آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز و دانشگاه علوم پزشکی ایران برپا می شود. علاوه بر این موارد برای ارتقای اگاهی عمومی برنامه های رادیویی و تلویزیونی نیز در طول هفته پخش شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 997718

وب گردی

وب گردی