ارائه خدمات متنوع به دانشجویان دختر در مجتمع کوثر واحد تهران مرکزی

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی گفت: در مجتمع دانشجویی_فرهنگی کوثر، فضای لازم به منظور نماز خواندن؛ مطالعه، بازی و استراحت خانم ها پیش بینی شده است.

عباس گوهری، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در خصوص افتتاح مجتمع دانشجویی_فرهنگی کوثر مجتمع دانشگاهی ولایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی گفت: در کمپ ها دانشجویی نقاط مختلف دنیا، خانم ها فضایی برای استراحت دارند. این یک امر متداول و رایج است که در دانشگاه های کشورهای مختلف، یک فضای اختصاصی به منظور استراحت خانم ها در نظر گرفته می شود.

وی ضمن بیان اینکه تا به امروز چنین طرحی در ایران اجرایی نشده بود، گفت: پیشنهاد این طرح از طرف ریاست واحد ارئه شد و بخش فرهنگی و اداری مالی دانشگاه و همچنین یک تیم مشورتی از دانشجویان خانم دانشکده های مختلف، به عملیاتی سازی این طرح پرداختند. به شکلی که وظیفه تجهیز و طراحی محیط، به دانشجویان سپرده شد و دانشگاه نیز وظیفه مسائل فنی و تدارکات را به عهده گرفت.

او ادامه داد: عوامل اجرایی این طرح، یک هفته به صورت شبانه روزی مشغول فعالیت بودند تا این طرح اجرایی و قابل بهره برداری شد. البته این مجتمع هنوز هم نیاز به تکمیل دارد و در آینده تکمیل تر هم خواهد شد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی تصریح کرد: در این مجتمع، فضای لازم به منظور نماز خواندن؛ مطالعه و استراحت پیش بینی شده است؛ به صورتی که دیگر نیاز نیست دانشجویان خانم، برای استراحت به مسجد دانشگاه مراجعه کنند و می توانند از این محیط که دور از دسترس آقایان نیز هست، استفاده کنند.

او ادامه داد: در این مجتمع، وسایل تفریح و بازی، مثل شطرنج نیز تعبیه شده است. همچنین یک مشاور خانم برای دانشجویان نیز در نظر گرفته ایم که در این محل حضور داشته باشد؛ یعنی هر زمان که دانشجو در این مجتمع حضور پیدا می کند، می تواند از این مشاور نیز استفاده کند.

وی افزود: البته ما در محل های دیگر هم دفتر مشاوره داریم؛ اما در این محیط، مشاور هم در دسترس تر است و هم ارتباط صمیمانه تری با دانشجویان دارد. ضمن اینکه سلف و بوفه هم در این مجتمع قرار دارد که دانشجویان می توانند در همین محل، خرید های خود را نیز انجام دهند.

گوهری گفت: در این مجتمع یک سلف 450 نفری در نظر گرفته شده است و در عین حال، یک سلف 900 نفره مختص به خواهران هم داریم که اگر ظرفیت سلف این مجتمع تکمیل شد، دانشجویان بتوانند از سلف دیگری استفاده کند.

وی تأکید داشت: این مسأله در آینده نیز توسعه پیدا خواهد کرد؛ به شکلی که بعد از توسعه در دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی، دانشگاه های دیگر نیز الگو برداری کنند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در خصوص ظرفیت مجتمع دانشجویی_فرهنگی کوثر گفت: سلف این مجتمع ظرفیت پذیرش 450 نفر را به صورت همزمان دارد که به طور میانگین در بازه 2 ساعته ناهار، حدود 1300 نفر می توانند از این محیط استفاده کنند. بوفه این مجتع نیز از ساعت 8 صبح تا ساعت 6 بعد از ظهر فعال است. همچنین ظرفیت لمکده این مجتمع، به قدر کفایت دانشجویان این دانشگاه است و در آینده نیز ظرفیتش افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

کد خبر: 997725

وب گردی

وب گردی