حضور دانش آموزان مدارس سما در چهارمین جشنواره فناوری نانو دانشگاه آزاد اسلامی

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‌آباد کتول، گفت: بخش دانش‌آموزی سازمان سما هم در چهارمین جشنواره فناوری نانوی دانشگاه آزاد حضور دارد که دانش آموزان سما 131 اثر را به این جشنواره ارائه کردند.

دکتر سید حسن سید رضایی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‌آباد کتول در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره چگونگی برگزاری چهارمین جشنواره فناوری نانو در این واحد دانشگاهی گفت: چهارمین جشنواره فناوری نانوی دانشگاه آزاد در روزهای 8 و 9 اسفندماه در واحد دانشگاهی علی آباد کتول برگزار می‌‌‌شود. مهمانان حاضر در این جشنواره دکتر ثمری مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر رضایت مدیر کارگروه توسعه نیروی انسانی ستاد فناوری نانو، دکتر افشاری مدیر کل کار آفرینی و تجاری سازی دانشگاه آزاد اسلامی از مهمان حاضر در این جشنواره هستند.

وی افزود: اختتامیه این جشنواره با حضور دکتر علیرضا منظری توکلی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‌آباد کتول در ادامه خاطر نشان کرد: جشنواره اول نانو در تهران برگزار شد و اولین بار است که به عنوان این جشنواره در شهرستان برگزار می‌شود و تا به امروز آثار مورد نظر در 10 بخش و به تعداد 1246 اثر به این جشنواره ارسال شده که رکورد آخرین جشنواره‌ای که در تهران برگزار شده بود را شکستیم و بیشترین آثار ارسالی به جشنواره از استان خوزستان است.

سید رضایی یادآور شد: مجموعه سما هم در این جشنواره حضور دارد و بخش دانش آموزی سازمان سما را هم در این جشنواره داریم؛ همچنین در بخش آثار ارسالی مدارس سما هم داوریی‌ها صورت گرفته و تعداد آثار در بخش دانش آموزی 131 اثر بوده که نوآوری و تغییر این جشنواره نسبت به جشنواره‌های قبل، اضافه شدن بخش دانش آموزی در این جشنواره است.

وی خاطر نشان کرد: آثار رسیده به این جشنواره از 60 واحد و 24 استان است و به‌ منظور تقدیر از فعالیت‌های شکل‌گرفته در حوزه فناوری نانو، برترین مجلات، واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان معرفی خواهند شد. انتخاب پژوهشگران برتر در حوزه فناوری ‌نانو و برگزاری نمایشگاه و کارگاه‌های آموزشی، از جمله بخش‌های ویژه این جشنواره خواهد بود و در پایان به پژوهشگر برتر 2 میلیون تومان و سایر بخش‌ها 1 میلیون تومان اعطا خواهد شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‌آباد کتول متذکر شد: این جشنواره در محورهای نانوشیمی، نانوفیزیک و نانوفوتونیک، نانوبیوتکنولوژی، نانوالکترونیک، نانوفناوری در علوم سلامت (علوم پزشکی و زیست‌فناوری، علوم دارویی، علوم بهداشتی و محیط زیست، علوم دندان)، نانو‌سیال، نانومواد و سایر کاربردهای نانوفناوری برگزار می‌‌شود.

گفتنی است، شرکت‌کنندگان مستندات مربوط به تولیدات علمی خود در زمینه نانو فناوری شامل مقاله، طرح پژوهشی، کتاب، پایان‌نامه، اختراع، پیش‌محصول (پروتوتایپ) را تا تاریخ 30 دی ماه ۱۳۹۷ به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 997726

وب گردی

وب گردی