دوره دانش‌افزایی مدرسان درس آشنایی با قرآن کریم در واحد ساری برگزار شد

دوره دانش‌افزایی مدرسان درس آشنایی با قرآن کریم استان‌های مازندران، گیلان وگلستان با حضور37 نفر از استادان درس آشنایی با قرآن این استانها در واحد ساری در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از ساری در دوره دانش‌افزایی مدرسان درس آشنایی با قرآن کریم که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری در حال برگزاری است، 37 نفر از مدرسان استان‌های مازندران، گیلان وگلستان در قالب کارگاه‌های آشنایی با قرائت تحقیق و قواعد تجوید با تدریس استاداحمد میریان، شیوه های تدبیر درقرآن باتدریس استاد حمید محمد قاسمی و شبهات قرآن با تدریس استاد مرتضی خرمی از گروه قرآن وحدیث حضور دارند.

احمد میریان مدرس این دوره محوریت کارگاه دانش افزایی در روز اول، آشنایی با روان خوانی قرآن کریم، شیوه های تدبر در قرآن، آشنایی با قرائت تحقیق و آشنایی با قواعد تجوید عنوان کرد و گفت: رویکردی که ما در خصوص زمینه های اصلاح کتاب آشنایی با روان خوانی قرآن کریم به کار برده ایم تمرکزاساتید بر روی مطالعه، تمرین، تکرار و تلاوت صحیح است و با تغیر ساختار، زمان کمتری صرف قواعد می شود و به مفاهیم اصلی در تفسیر موضوعی می پردازیم.

مدرس گروه قرآن وحدیث واحد ساری گفت، قرآن تشدید کننده درون انسان است. یعنی اگر در درون فردی بذر هدایت باشد برای وی نجات بخش است و اگر بذر ضلالت باشد برای او گمراه کننده خواهد بود.و هدف از برگزاری این گونه کارگاه ها آشنایی هرچه بیشتر استادان با علم قرائت فصیح قرآن و فن تلفظ صحیح حروف آن است.

وی گفت: مطالعه و تحقیق موضوعی در قرآن کریم، از ارزش و اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و نیاز مبرمی در زمینه فهم قرآن، به آن احساس می شود.

کد خبر: 997729

وب گردی

وب گردی