حمایت دانشمندان ایرانی برتر جهان در حوزه علوم پزشکی از بیانیه گام دوم انقلاب

37 نفر از دانشمندان ایرانی 1 درصد برتر جهان در حوزه علوم پزشکی طی نامه ای به مقام معظم رهبری، حمایت خود را از بیانیه راهبردی ایشان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اعلام کردند. 

به گزارش ایسکانیوز، متن این بیانیه به شرح زیر است؛

محضر مبارک حضرت آیت الله خامنه ای

رهبر معظم انقلاب اسلامی

سلام علیکم

بیانیه راهبردی «گام دوم» که به زبان و قلم شیوای حضرتعالی در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی منتشر گردید، به عنوان یک دکترین نوین، منطقی، فراجناحی و معنوی، فصل جدیدی از حیات انقلاب شکوهمند اسلامی را فرا روی همگان نهاد و دریچه‌ای نو رو به سوی تمدنی ایرانی‌، اسلامی گشود که با بیانات واقع‌گرایانه، روشنگرانه و داهیانه آن حضرت سیر تفکر، اسلوب مدیریت و مسیر حرکت تمامی ارکان کشور را در افق آینده رقم خواهد زد.

در این میان، تأکیدات معظم له بر مقوله دانش و میدان داری دانشمندان و نخبگان در آینده پر تلألو کشور، وظیفه ای سنگین را بر دوش این قشر از جامعه نهاد که قطعاً توجه و التزام به آن، زمینه را برای تحقق چشم اندازهای رفیع این دکترین، بیش از پیش فراهم خواهد نمود. همان‌گونه که اهالی علم و دانش همواره در مسیر رشد و تعالی تمامی عرصه‌های کشور، بالنده و پاینده در کنار سایر اقشار، حضوری پررنگ و موثر داشته‌اند، در این برهه از بزنگاه تاریخی نیز بر خود لازم می‌دانند که با الهام از بیانات حضرتعالی و اتخاذ راهبردهایی اثربخش بتوانند نقش جدی‌تری را در آینده ایران عزیز ایفاء نمایند.

ما جمعی از اساتید دانشگاه، پزشکان و پژوهشگران علوم پزشکی سراسر کشور که در جمع یک درصد پژوهشگران پراستناد برتر دنیا افتخار حضور یافته‌ایم بر خود لازم می‌دانیم که ضمن اعلام حمایت راسخ و کامل از بیانیه گام دوم انقلاب و راهبردهای تبیین شده از سوی آن مقام، بر پایبندی خود بر اصول و آرمان‌های رفیع انقلاب که همانا با آزادی، اخلاق، معنویت، عدالت، استقلال، عزت، عقلانیت و برادری تنیده است، تاکید می‌ورزیم.

ما پزشکان و حرفه مندان عرصه خدمت به بیماران دردمند و ما پژوهشگران عرصه گسترش مرزهای دانش پزشکی و ما فناوران عرصه توسعه دانش کاربردی و فناوری‌های نوین، تمامی همکاران خود اعم از دانشمندان، اندیشمندان، محققان، دانشجویان و سایر فعالان این حوزه را به بهره‌گیری از فرازهای ارزشمند این بیانیه و عمل به توصیه‌های موکد آن دعوت می‌کنیم و در همین راستا بر موارد زیر به عنوان بخشی از فلسفه و رهنمود راهمان تاکید ورزیده و هم پیمان می شویم:

- با تکیه بر مبانی و ارکان چهل ساله انقلاب که همچنان در شئونات مختلف جاری و ساری است تلاشی مضاعف خواهیم داشت تا با جهادی علمی و روحیه انقلابی، جایگاه علمی کشور را در عرصه های جهانی ارتقاء بخشیم و دراین راستا همچنان به کوشش در مسیر رشد سریع علمی در همه ابعاد، رصد افق‌های جدید در عرصه دانش، بهبود کیفیت پژوهش ها و توجه به کاربست دانش بومی و در نهایت فتح قله های دانش که دغدغه اصلی حضرتعالی است ادامه خواهیم داد.

- اخلاق حرفه ای و آموزه های معنوی را درتمام ابعاد آموزش، پژوهش و خدمات سلامت ترویج خواهیم نمود و بر این اصل به عنوان تکلیف ملی و شرعی و تقویتکننده و جهت دهنده فعالیت های علمی وفناوری در جامعه پای خواهیم فشرد.

- در عرصه های گوناگون آموزش، پژوهش و دسترسی به خدمات سلامت، عدالت را به عنوان یکی از ارکان مهم انقلاب همواره سر منشاء اقدامات و تصمیم گیری‌ها قرار دهیم و با بی عدالتی و همچنین فساد در کلیه سطوح مدیریتی و اجرایی و تصمیم گیری که خود، ناشی از ضعف در تحقق عدالت است، با جان و دل مبارزه کنیم.

- به بهره مندی از نیروهای علمی و حرفهای به خصوص جوانان، دانشجویان و فرهیختگان انگیزه مند را در تمامی عرصه ها متعهد می گردیم. چرا که ما نیز همچون حضرتعالی ظرفیت عظیم تحصیل‌کردگان جوان و با استعداد کشور را مهم‌ترین پیشرانه حرکت علمی و فناوری می دانیم.

- در ارتقاء توانمندی دانشگاه های سراسر کشور و گسترش فعالیتهای آن‌ها در عرصه فناوری و خلق ثروت و نیز انگیزه بخشی به دانشگاهها در عمل به مسئولیتهای اجتماعی خود که یکی از راهبردهای مؤثر در حرکت و خیزش علمی و فناوری کشور خواهد بود از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.

- متعهدیم که تعاملات مناسب و مؤثر بین المللی را با هدف افزایش توانمندی‌های داخلی و بهره گیری از نقش ایرانیان فرهیخته خارج از کشور، با حفظ شأن و عزت ملی و توجه به مخاطرات بالقوه به عنوان یک راهبرد مدنظر قرار دهیم.

ما دانشگاهیان و حرفه مندان عرصه پزشکی و سلامت، در طی این مسیر پر فراز و نشیب و تحقق چشم انداز روشن ایران اسلامی، محتاج دعای خیر حضرتعالی و همچنین ملت عزیز ایران و خانواده معزز شهدا خواهیم بود.

امید است با عنایات حضرت ولیعصر (عج) شاهد به ثمر نشستن میوه انقلاب و رساندن پرچم فتح و پیروزی به دست با کفایت حضرتش باشیم.

و لاحول و لا قوه الا بالله

اسامی امضا کنندگان این نامه :

دکتر فریدون عزیزی

دکتر باقر لاریجانی

دکتر محمد عبدالهی

دکتر رضا ملک زاده

دکتر رویا کلیشادی

دکتر حسین محوی

دکتر علیرضا فرومدی

دکتر پروین میرمیران

دکتر شاهین آخوند زاده

دکتر احمد اسماعیل زاده

دکتر مهدی محبعلی

دکتر اصغر آقا محمدی

دکتر محمد رمضانی

دکتر حسین حسین زاده

دکتر سید رضا مجد زاده

دکتر علیرضا استقامتی

دکتر خلیل آبنوس

دکتر لیلا آزاد بخت

دکتر مصطفی قانعی

دکتر محمدرضا زرین دست

دکتر محمد علی صحرائیان

دکتر فاطمه اطیابی

دکتر محمدحسین بسکابادی

دکتر سید ناصراستاد

دکتر محمد حسین قهرمانی

دکتر مهرداد ایرانشاهی

دکتر هادی ولی زاده

دکتر فرشاد فرزاد نفر

دکتر سید فاضل نبوی

دکتر سید امیر مرتضویان

دکتر صدف قاجاریه سپانلو

دکتر بابک عشرتی

دکتر مهرداد حمیدی

دکتر محمد تقی هدایتی

دکتر حسن باقری

دکتر سید محمد نبوی

دکتر امیر آزادی

انتهای پیام/

کد خبر: 997733

وب گردی

وب گردی