سفر بشار اسد به تهران، مراسم جشن پیروزی دو متحد بود

خبرگزاری المیادین اعلام کرد دیدار رئیس‌جمهور سوریه با رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهور ایران، مراسم جشن پیروزی دو متحد و شریک در جنگ علیه سوریه بود.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، دیدار رئیس‌جمهور سوریه با رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهور ایران، مراسم جشن پیروزی دو متحد و شریک در جنگ علیه سوریه بود.

المیادین در گزارشی درباره این دیدار نوشت، آیت الله سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران برای اولین بار از زمان آغاز جنگ در سوریه در سال ۲۰۱۱، صبح دوشنبه در تهران با بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه دیدار کرد.

آیت الله خامنه‌ای در دیدار با بشار اسد تأکید کرد سوریه با مقاومت خود بر ائتلاف بزرگی که شامل آمریکا، اروپا و متحدان آن‌ها می‌شد، پیروز شد.

رهبر انقلاب اسلامی، پیروزی محور مقاومت در سوریه را عامل عصبانیت آمریکایی‌ها و تلاش آن‌ها برای توطئه چینی‌های جدید برشمرد.

بشار اسد نیز در این دیدار تأکید کرد پایداری ملت‌های مقاوم این اعتقاد اشتباه را که آمریکا تنها مرجعی است که سرنوشت و مسیر تحولات جهان را تعیین می‌کند باطل کرد.

بشار اسد در دیدار با همتای ایرانی خود حسن روحانی، از رهبری و مردم ایران به خاطر کمک‌ها به سوریه در طول جنگ تشکر کرد. روحانی نیز در این دیدار تأکید کرد ایستادن مردم ایران در کنار سوریه بر مبنای اتخاذ موضع اصولی دفاع از مشروعیتی بود که با تروریسم مقابله می‌کرد.

وی افزود پیروزی سوریه به منزله پیروزی همه امت اسلامی است و تهران به کمک‌های خود به سوریه برای تکمیل نابودی تروریسم و بازسازی این کشور ادامه می‌دهد.

خبرگزاری رسمی سوریه سانا نیز گزارش داد در دیدار رؤسای جمهور ایران و سوریه در مورد تلاش‌های صورت گرفته در روند آستانه برای پایان جنگ در سوریه و نتایج نشست اخیر سوچی بحث و تبادل نظر کردند.

ملحم ریا مدیر دفتر المیادین در تهران درباره ارزیابی‌ها از سفر رئیس‌جمهور سوریه به تهران و اخبار پیرامون آن گفت: می‌توان این دیدار را مراسم جشن پیروزی بین دو متحد و شریک در کسب دستاورد‌های اخیر سوریه در جنگ دانست، جنگی که بسیاری‌ها آن را جنگی جهانی علیه سوریه می‌دانند. ایران از زمان آغاز این جنگ در همه عرصه‌های نظامی، اجتماعی و اقتصادی در کنار سوریه ایستاد. ایران به طور ویژه در عرصه تحولات اقتصادی سوریه در زمان جنگ نقش مهمی داشت و کمک‌های علنی و غیرعلنی زیادی در اختیار سوریه گذاشت.

تصاویری که از دیدار بشار اسد و رهبر معظم انقلاب ایران در خبرگزاری‌ها و رسانه‌های ایران منتشر شده است، بیانگر روابط بسیار محکم بین این دو متحد است و می‌توان این روابط را در حد ائتلاف راهبردی بین این دو کشور دانست. تصاویر منتشر شده از این دیدار عمق این روابط را آشکار می‌کند.

اما در مورد محتوای دیدار بشار اسد با رهبر معظم ایران و مسائل مورد بحث در این دیدار می‌توان گفت: آیت الله خامنه‌ای کسب پیروزی و دستاورد‌ها در سال‌های طولانی جنگ به ویژه در چند وقت اخیر را به بشار اسد تبریک گفت و افزود دشمنان در محاسبات خود که سوریه را مانند سایر کشور‌های عربی پنداشته بودند، اشتباه کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کرد جنبش و حرکت ملت‌های منطقه به ویژه سوریه به سوی مقاومت و قیام علیه آمریکا و مزدورانش در منطقه بوده است.

آیت الله خامنه‌ای همچنین تأکید کرد ایران همانند گذشته در کنار ملت سوریه باقی خواهد ماند چرا که این اقدام را حمایت از محور مقاومت می‌داند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران خطاب به بشار اسد گفت: "جنابعالی با ایستادگی که از خود نشان دادید به قهرمان جهان عرب تبدیل شدید و مقاومت در منطقه به‌وسیله شما قدرت و آبروی بیشتری یافت".

طبیعتا این موضعگیری پیام‌های بسیار مهمی به همراه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 997738

وب گردی

وب گردی