بیش از ۱۱ هزار دانشجو تاکنون از دانشگاه آزاد واحد بندرانزلی فارغ التحصیل شده اند

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی در مراسم فارغ التحصیلی دانش آموختگان این واحد دانشگاهی گفت:از ابتدای تاسیس تاکنون11 هزار و 161 دانش آموخته از این واحد فارغ التحصیل شدند.

به گزارش گروه دانشگاه به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی؛ همزمان با ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت مقام مادر و روز زن، جشن فارغ التحصیلی جمعی از دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی برگزار شد.
در این مراسم سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی با اشاره به تاسیس این واحد در سال 1378، اظهار کرد: اولین مرحله پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی در مهر ماه سال 79 صورت گرفت و تعداد 11 هزار و 161 نفر از بدو تاسیس دانشگاه تا به امروز؛ از این واحد دانشگاهی فارغ التحصیل شده اند.

حسین شریفی اضافه کرد: از این تعداد؛ حدود 8 هزار و 15 نفر مرد و 3 هزار و 146 نفر زن بوده اند.

وی به روند کاهش جمعیت دانشجویی طی چند سال اخیر در کشور اشاره و تصریح کرد: با توجه به کاهش نرخ رشد جمعیت کشور طی سال های اخیر، بخش آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی نیز با رکود دانشجو مواجه بوده و دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی در حال حاضر حدود 3 هزار دانشجو دارد. با توجه به موارد مطرح شده، می توان از این کاهش جمعیت دانشجویی به عنوان فرصت استفاده کرده و به کیفی سازی بحث آموزش توجه بیشتری نمود.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یکی از مولودات گفتمان انقلاب اسلامی به شمار می رود، خاطرنشان کرد: یکی از مولودات برجسته و درخشان انقلاب اسلامی، تقویت جایگاه علم، علم اندوزی و افرادی است که در این وادی گام نهاده و برای جامعه مثمرثمر واقع شده اند. در این میان دانشگاه آزاد اسلامی سهم بسزایی در تقویت و تحکیم بخش آموزش عالی کشور ایفا نموده است.
این مسئول دانشگاهی افزود: بدین ترتیب دانشگاه آزاد اسلامی کارآفرین و اشتغال زا بوده و کارآفرینان بسیاری را به جامعه تقدیم کرده است.
حسین شریفی به برگزاری جشن فارغ التحصیلی دانش آموختگان این واحد دانشگاهی به عنوان یک رخداد فرهنگی، اجتماعی اشاره و تصریح کرد: این مراسم با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی و معاونت فرهنگی، اجتماعی منطقه آزاد انزلی برگزار شد و حوزه فرهنگی و دانشجویی و اعضای کانون ها و تشکل های دانشجویی این واحد دانشگاهی برای برپایی این مراسم زحمات بسیاری کشیده و شرایط برگزاری این جشن را فراهم نمودند.

در ادامه این مراسم معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد انزلی نیز گفت: حضور در جمع دانشجویان و کسانی که در راه کسب علم و دانش، مشقت و سختی ها را به جان می خرند، مایه مباهات و افتخار است.

مجید فاتحی یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه جهان اسلام به شمار می آید.

وی افزود: خوشبختانه با تدابیر شریفی و همکاران پرتلاش وی، شاهد تقویت رابطه صنعت و دانشگاه بوده ایم و طی این مدت؛ رابطه کاری و عملیاتی به نحو مطلوب اجرایی شده است.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از دانش آموختگان، همکاران زن، همکاران رسانه، برگزیدگان آزمون وکالت، فعالان فرهنگی، اعضای کانون ها و تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی قدردانی و متن سوگندنامه توسط دانش آموختگان قرائت شد.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی با حدود 3 هزار دانشجو و 81عضو هیات علمی؛ در محدوده منطقه آزاد انزلی واقع شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 997747

وب گردی

وب گردی