توسعه هر کشوری مرهون ارتقای سطح فکری دانشجویان است

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی، گفت: پیشرفت و توسعه هر کشوری مرهون ارتقای سطح فکری دانشجویان و استادان دانشگاه‌هاست.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر محمدحسین مختاری، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در نخستین همایش ملی «آسیب‌شناسی پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها در حوزه علوم انسانی - اسلامی» که صبح امروز (چهارشنبه ۸ اسفندماه ۹۷) در سالن همایش‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد، اظهار کرد: خوشحالیم که توفیقی دست داد تا دانشگاه مذاهب اسلامی با همراهی ۴۰ نهاد علمی و پژوهشی، نخستین همایش با محوریت پایان نامه ها و رساله ها در حوزه علوم انسانی - اسلامی برگزار شود و امیدواریم ادامه دار باشد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بر تولید فکر تاکید دارند و ما سعی می کنیم در چنین راهی قدم برداریم. یکی از دغدغه های ما این است که ایده های خلاقانه کمتر در پایان نامه ها دیده می شود.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی تصریح کرد: پیشرفت و توسعه هر کشوری مرهون ارتقای سطح فکری دانشجویان و استادان دانشگاه‌هاست.

مختاری خاطرنشان کرد: بعد از برگزاری ۸ تا ۹ ماه پژوهش و تحقیق در زمینه پایان نویسی به این نتیجه رسیدیم همایش کنونی را برگزار کنیم.

وی افزود: مبارزه با تحجر و خرافه نیازمند تفکر و نگاه علمی است. متاسفانه نگاه غالب در جامعه دانشگاهی، سوال‌محور نیست و پاسخ‌محور است.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب به قدرت و جرئت علمی اشاره کرده اند. قدرت علمی به تنهایی کافی نیست و صرفا انباشت علمی برخی از محققان به کار نمی آید. باید جرئت نوآوری داشته باشیم و دانشجو باید خود را از تحریف های علمی در امان نگه دارد.

مختاری در پایان گفت: همایش امروز می‌خواهد آسیب‌ها و آفات در حوزه پایان‌نامه‌ها را بررسی کند و راهکار ارائه بدهد. امیدوارم نتیجه این همایش به شکل قانون دربیاید و در شورای عالی انقلاب فرهنگی در دستور کار قرار بگیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 997778

وب گردی

وب گردی