پزشکیان: پس از تصویب برخی قوانین متوجه اشتباهمان می‌شویم!

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: متاسفانه ما قوانینی تصویب می کنیم و ۶ ماه بعد به این نتیجه می رسیم که اشتباه کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مسعود پزشکیان، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در نخستین همایش ملی «آسیب‌شناسی پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها در حوزه علوم انسانی - اسلامی» که صبح امروز (چهارشنبه ۸ اسفندماه ۹۷) در سالن همایش‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی اظهار داشت: در حال حاضر، یکی از دعواها در حوزه پزشکی، نبود دلایل روشن است؛ دلایل روشن هم به تحقیق نیاز دارد. من فوق تخصص جراحی قلب دارم؛ اما تمام حرف‌های من هم در حوزه پزشکی درست نیست.

وی ادامه داد: تجربه من ممکن است از فواید یک قرص بگوید؛ اما تحقیقاتی دیگر، دارویی موثرتر ارائه دهد. قرص تجویزی من روی ۸۰ نفر از صد نفر جواب داده ولی قرص دیگر ۹۵ نفر را بهبود می بخشد؛ پس با تحقیقی قابل اندازه گیری، به من ثابت می شود قرص دوم تاثیرگذارتر است.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید به حق عمل کرد و دستیابی به حق با تحقیق و ارائه نتایج قابل اندازه گیری ممکن است. حضرت علی (ع) در خطبه ۱۶ می فرماید: تقوا، اسب رامی است و فرد متقی با آرامش و حرکت بدون خطا به مقصد می رسد. اگر ما پزشکان، سیاستمداران، تاجران و ... با تقوا عمل کنیم و بدون خطا، قدم برداریم، هیچ وقت شرایطی مانند وضعیت کنونی اتفاق نمی افتد.

پزشکیان خاطرنشان کرد: متاسفانه ما قوانینی تصویب می کنیم و ۶ ماه بعد به این نتیجه می رسیم که اشتباه کرده ایم. امام صادق (ع) می فرماید: مسلمانان جز حق نگویند و زمانی که چیزی را نمی دانند، تکذیبش کنند.

وی ادامه داد: به خاطر جهل و حرف غیر حق است که دعوا و اختلاف پیش می آید. بنابراین باید پایان‌نامه و رساله ها در حوزه علوم انسانی را بر این مبنا پیش برد.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: مردم ممکن است بپرسند خودت که نایب‌رئیس مجلس هستی، چرا به این حرف‌ها عمل نمی‌کنی؟ اما نمی توانیم جوابی بدهیم. ما هم می دانیم مردم، مشکل دارند، پس چه کسی باید مشکلات را حل کند. تا زمانی که برای فرزندان خودمان سفره‌ای جدا و برای مردم، سفره دیگری پهن کنیم، به هیچ کجا نمی‌رسیم. اگر پول نداریم، از دولت تا مجلس هم نباید داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 997794

وب گردی

وب گردی