دانشگاه آزاد اسلامی واحد عمان  سال آینده راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان، گفت: راه‌اندازی واحد عمان در دانشگاه آزاد اسلامی سر پلی برای همکاری‌‌های بیشتر فکری و فرهنگی، اقتصادی و جذب سرمایه برای استان سیستان و بلوچستان است، در حال حاضر مقدمات کار فراهم شده و این واحد دانشگاهی در سال آینده راه‌اندازی خواهد شد.

سلطانعلی‌میر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تاسیس واحد عمان و همکاری و نظارت دانشگاه آزاد واحد زاهدان در این زمینه گفت: یکی از مهم‌‌ترین برنامه‌‌های ما در دانشگاه آزاد استان سیستان و بلوچستان، افزایش روابط فکری و فرهنگی با کشورهای همسایه چون افغانستان، پاکستان و عمان است. این همکاری‌ها در قالب مختلف از جمله برگزاری همایش‌های مشترک بوده است، به عنوان مثال در سال گذشته همایش قیام تاریخی عاشورا با همکاری کشور عمان برگزار شد.

وی ادامه داد: انجام پروژه های تحقیقاتی و پژوهشی، تبادل استاد و ایجاد واحدهای دانشگاهی در عمان و در استان‌های همجوار با سیستان و بلوچستان در جذب دانشجوی خارجی، از جمله اولویت‌‌‌های ما به شمار می رود.

دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: در حال حاضر، دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان از کشور افغانستان و پاکستان جذب دانشجو دارد. همچنین با صلاح‌دید دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد و شیخ عطار معاون بین‌الملل دانشگاه؛ با کشور عمان نیز، رایزنی‌هایی در راستای تاسیس یک واحد دانشگاهی صورت گرفته و هیاتی از واحد سیستان و بلوچستان برای بررسی شرایط و تبادل علمی به این کشور اعزام شده است. بنا برآن شد که یک واحد دانشگاهی در کشور عمان تاسیس شود که با واحد سیستان و بلوچستان تبادلاتی در حوزه های مختلف باشد. پس از انجام این مذاکرات و ارائه گزارش نهایی، با هماهنگی سازمان مرکزی و امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی توافق‌نامه نهایی امضاء می‌شود.

میر تصریح کرد: در راستای افتتاح مرکز آموزش عالی در شهر مسقط، دیدارهایی با اشخاص اثرگذار و صاحبان شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی صورت گرفته است،‌ همچنین با استادان ایرانی و فرهیختگان دانشگاهی عمان، تبادلات نظرهایی انجام شده است،‌ دست‌اندرکاران کشور عمان نیز برای افتتاح این مرکز آموزش عالی اعلام آمادگی کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر تعداد زیادی از ایرانیان در عمان ساکن هستند که تجانس فکری و فرهنگی و قومی نزدیک با منطقه سیستان و بلوچستان دارند.در همین راستا راه اندازی واحد عمان در دانشگاه آزاد سر پلی برای همکاری‌‌های بیشتر فکری و فرهنگی، اقتصادی و جذب سرمایه برای استان سیستان و بلوچستان به شمار می‌رود که در حال حاضر مقدمات کار فراهم شده و این واحد دانشگاهی در سال آینده راه‌اندازی خواهد شد.

وی یادآور شد: در حال حاضر در دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان، دارای دو واحد بین‌‌‌الملل در جنوب چابهار و شمال زابل هستیم، واحد بین‌الملل چابهار می‌تواند در حوزه‌های عمان و پاکستان فعالیت کند و واحد بین‌الملل شمال زابل نیز با افغانستان تبادلات علمی دارد، در واحد زاهدان نیز حدود 30 دانشجوی افغانستانی داریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 997862

وب گردی

وب گردی