افزایش 8 برابری تحصیلات دانشگاهی زنان بعد از انقلاب اسلامی

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در همایش گرامیداشت هفته تربیت اسلامی، گفت: امروزه جوانان ما دچار چالش‌هایی از جنس عدم مهارت‌های ارتباطی هستند و این آسیبی جدی برای بنیان خانواده و در کل جامعه ما خواهد بود و باید به آن اهتمام بیشتری ورزیده شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در همایش گرامیداشت هفته تربیت اسلامی، روز امور تربیتی و گرامیداشت روز زن ضمن تبریک این ایام، اظهار کرد: خوشحالیم که شجاعانه بندهای سند تحول بنیادین در وزارتخانه آموزش و پرورش اجرا می شود و از این بابت از مجریان آن نهایت تشکر را داریم.

وی ادامه داد: با توجه به گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی و تحولات این سال‌ها، در حوزه زنان و روند تحولاتی که ایجاد شد پیشرفت مشهود است.

ابتکار تصریح کرد: با وجود فراز و نشیب هایی که در بخش مشارکت اجتماعی زنان داشته ایم؛ اما در سطح سواد روند صعودی خوبی داشتیم زیرا قبل از انقلاب، ۱۷ درصد زنان روستایی و ۳۵ درصد زنان شهری سواد داشتند و حالا بیش از ۹۵ درصد زنان ما باسواد هستند.

وی افزود: همچنین در حوزه آموزش عالی، قبل از انقلاب ۳ درصد جامعه زنان تحصیلات دانشگاهی داشتند و امروز این رقم به بیش از ۲۷ درصد می رسد.

ابتکار در ادامه گفت: در نظام مردم‌سالاری دینی، رسالت و آموزش دین مدارانه بر مبنای دین اسلام به کودکان مورد توجه است و در این راستا باید الگوهایی مانند حضرت زهرا(س) الگو قرار دهیم زیرا سیره این بزرگواران نشان می‌دهد حرفشان با عمل یکی است.

وی بیان کرد: اما نکته مهم این است که ما چگونه باید این الگو را به جوانان معرفی نماییم قطعا روش سنتی و تاریخی کارساز نیست و باید آن ها را به‌گونه‌ای به نسل جوان معرفی کنیم که برای قشر جوان و نسل عصر دیجیتال قابل فهم و پذیرش باشد.

ابتکار افزود: از صاحب نظران این حوزه دعوت می کنیم تا به دنیای آسیب‌های فناوری اطلاعات وارد شوند؛ زیرا امروزه جوانان ما دچار چالش‌هایی از جنس عدم مهارت‌های ارتباطی هستند و این یک آسیب جدی برای بنیان خانواده و در کل جامعه ما خواهد بود و باید به آن اهتمام بیشتری ورزیده شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: موضوع حجاب برای ما اصلی مهم و با ارزش است و باید کاملا به اصول آن پایبند باشیم؛ اما اینکه در برخی موارد مانند ترویج ورزش برای دختران و مسائلی از این قبیل اختلاف داریم باید بررسی و بازنگری شود و در نهایت بهترین رویکرد را انتخاب کنیم.


انتهای پیام/

کد خبر: 997883

وب گردی

وب گردی