رسانه‌های رسمی در ایران، بازتاب دهنده واقعیات جامعه نیستند

پیشکسوت رسانه گفت: رسانه‌های رسمی در ایران، بازتاب دهنده واقعیات جامعه نیستند. این رسانه، موضع‌گیری خاص خود را دارد و به دنبال بازتاب مواضع‌اش است و فکر می کند روش درستی را انتخاب کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست علمی و تخصصی «محورهای رسانه ای بیانیه گام دوم و مسئولیت رسانه ها» امروز(چهارشنبه، ۸ اسفند ۱۳۹۷) در سالن غدیر مجتمع دانشگاهی ولایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، برگزار شد.

عباس عبدی، پیشکسوت رسانه در این نشست گفت: یکی از وظایف رسانه این است که صدای افراد و جامعه را بلند کند. اجتماعی شدن ۴ رکن اساسی دارد که عبارت است از خانواده، دین، رسانه و آموزش و پرورش است.

وی افزود: اگر شما ۲ رسانه داشته باشید، قطعا به ۲ جامعه می رسید و جامعه دچار چالش می شود. به شکلی که امروز افراد جامعه ما به دو دسته تقسیم شده اند؛ افرادی که رسانه های داخلی را دنبال می کنند و افرادی که رسانه های خارجی را دنبال می کنند.

عبدی در ادامه خاطر نشان کرد: سوال این است که راهکار جلوگیری از دوگانگی اجتماعی چیست؟ آیا راهکار محدود کردن رسانه های خارجی و جمع آوری ماهواره هاست؟ پس فضای مجازی را چه می کنید؟

این پیشکسوت رسانه خاطرنشان کرد: رسانه های رسمی در ایران، بازتاب دهنده واقعیات جامعه نیستند. این رسانه، موضع گیری خاص خود را دارد و به دنبال بازتاب مواضع‌اش است و فکر می کند روش درستی را انتخاب کرده است.

وی گفت: مشکل ما این نیست که رسانه های خارجی بر علیه ما می نویسند. مگر ما به نفع آن ها می نویسیم که انتظار داشته باشیم که آن ها نیز به نفع ما بنویسند؟ مشکل این است که ما در داخل به لحاظ رسانه ای خلع سلاح هستیم.
عبدی ادامه داد: یکی از عواملی که به این خلع سلاح شدن داخلی دامن می زند، سرمایه گذاری است که در ایران برای رسانه ها انجام می شود. فکر نمی کنم که در هیچ جای دنیا، مطبوعاتی را به ضعیفی مطبوعات ایران به لحاظ تیراژ پیدا کنید.
وی تصریح کرد: در کدام نقطه دنیا آرشیو یک رسانه را می دزدند که در ایران آرشیو صدا و سیما را دزدیدند؟ در همه نقاط دنیا، افراد با پرداخت مبلغی می توانند به آرشیو آن رسانه دسترسی پیدا کنند؛ نیازی به دزدی نیست. تنها در ایران است که برای استفاده باید به دزدی دست بزنید؛ چراکه اجازه دسترسی را به هیچ کس نمی دهند.
این پژوهشگر ادامه داد: اگر صدا و سیما ایران همین آرشیو خود را اصلاح می کرد، کل بنیان رسانه ای ایران دچار تغییر می شد.
انتهای پیام/

کد خبر: 997884

وب گردی

وب گردی