گنجی: سیاست رسانه ای ایران دائما در حال تغییر است

مدیر دفتر کمپانی خبری رویترز-تیما (TIMA) انگلیس در ایران گفت: یکی از اشتباهاتی که در ایران مرتکب می شوید، این است که گمان می کنید رسانه خارجی قرار است رسانه شما باشد. ما قرار نیست رسانه شما باشیم؛ بلکه ما رسانه کشوری هستیم که برای آن کار می کنیم و حتی قرار است دشمن شما باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست علمی و تخصصی "محورهای رسانه ای بیانیه گام دوم و مسئولیت رسانه ها" امروز (چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷) در سالن غدیر مجتمع دانشگاهی ولایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی برگزار شد.

رضا گنجی، مدیر دفتر کمپانی خبری رویترز-تیما (TIMA) انگلیس در ایران گفت: یکی از اشتباهاتی که در ایران مرتکب می شوید، این است که گمان می کنید رسانه خارجی قرار است رسانه شما باشد. ما قرار نیست رسانه شما باشیم؛ بلکه ما رسانه کشوری هستیم که برای آن کار می کنیم و حتی قرار است دشمن شما باشیم.

وی افزود: ما هیچ وقت متوجه نشدیم اتاق فکر رسانه ای در ایران کجا است؛ یعنی نمی دانیم آن اتاق فکری که قرار است استراتژی رسانه ای ایران را بنویسد، در کجا قرار دارد.

گنجی ادامه داد: هر چند سال یک بار سیاست رسانه ای ایران تغییر می کند. یک بار سیاست بازِ رسانه ای اتخاذ می کنید؛ یک بار سیاست بسته رسانه ای و یک بار سیاست نیمه باز رسانه ای.

مدیر دفتر کمپانی خبری رویترز-تیما (TIMA) انگلیس در ایران افزود: ما را کنار بگذارید؛ آیا خود شما می دانید چه سیاست رسانه ای در دستور کار دارید؟

وی گفت: در حال حاضر ما با لایه ای از مدیران در جمهوری اسلامی ایران مواجه هستیم که در هر جا که دچار مشکل می شوند، می خواهند رسانه ها، به خصوص رسانه های خارجی را مقصر همه چیز نشان دهند.
گنجی ادامه داد: رسانه ها دیگر مثل قبل عصر طلایی خود را سپری نمی کنند؛ قبل ها رسانه های بزرگ دنیا حکومت ها را سرنگون می کردند، رئیس جمهور تعیین می کردند، دولت ها را می چیدند و غیره؛ اما امروزه رسانه ها چندان قدرت ندارند.
وی افزود: البته که ما خوش حال می شویم که شما به ما درجه بزرگی می دهید؛ اما حقیقت این است که ما مثل قبل درجه نداریم. پس شما هم به ما رسانه های خارجی، به اندازه خودمان درجه بدهید.
این فعلا رسانه ای تصریح کرد: من اگر به جای حاکمیت ایران باشم، می روم و یکی از شرکت های تبلیغاتی خارجی را پیدا می کنم و می گویم که شما بیانیه گام دوم که از سوی رهبری نوشته شده است را تبیین کنید و تبیین این بیانیه را به صدا و سیما واگذار نمی کردم.
وی افزود: بعد از 40 سال، صدا و سیما آن کارایی سابق را ندارد و دلیل این امر هم این نیست که صدا و سیما در کنترل دست راستی ها است. دلیل این مسأله این است که 40 سال تمام، بدنه غالب صدا و سیما در اختیار اصلاح طلبانی است که هیچ گونه همراهی با کلیت نظام شما ندارند.
انتهای پیام/

کد خبر: 997891

وب گردی

وب گردی