ازدواج دانشجویی، ازدواجی آگاهانه برپایه فرهنگ اسلامی است

رئیس واحد بندرعباس ترویج فرهنگ ازدواج در بین جوانان را یک امر واجب وتکلیف دینی دانست و گفت: ازدواج دانشجویی، ازدواجی هوشمندانه، ساده و آگاهانه بر پایه فرهنگ اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز، مهدی باقری درهجدهمین جشن ازدواج 100 زوج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان که با حضور مسئولان، استادان، کارکنان و جمعی از دانشجویان، برگزار شد، با تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: نهادینه کردن سنت حسنه ازدواج در جامعه یکی از اهداف مهم دانشگاه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان ازخانواده اصلی ترین رکن توسعه در جامعه یاد کرد و افزود: موفقیت خانواده و تحکیم جایگاه آن دررسیدن به اهداف حیاتی آن در گرو ازدواج آگاهانه ، ساده و بدور از هر گونه تشریفات و هزینه های گزاف است.

این مسئول با بیان اینکه شرایط اقتصادی نباید مانع ازدواج جوانان قرار گیرد تصریح کرد: کاهش هزینه و قانع بودن جوانان به ازدواج ساده سرآغاز زندگی شیرین همراه با موفقیت است.

باقری ضمن ترغیب جوانان به ازدواج یادآوری کرد: علاوه بر اینکه ازدواج باید با فرهنگ اسلامی بسیار ساده و معنوی صورت گیرد بلکه باید از ریخت و پاش بیهوده و هزینه های پر زرق و برق نیز خودداری نمود.

وی ضمن آرزوی خوشبختی به مزدوجین دانشجو گفت: پایین آوردن سطح توقع زوجین، ساده زیستی، قناعت و صرفه جویی در کنار توکل به خدا و ائمه اطهار رمز خوشبختی و تحکیم خانواده خواهد بود پس زندگی را با نام و یاد خداوند متعال آغاز کنید و با توکل بر او نیز زندگی را ادامه داده و از مشکلات پیش رو نهراسید.

کارشناس مذهبی دفتر نهاد رهبری دانشگاه نیز با آرزوی خوشبختی به مزدوجین دانشجو، گفت: یکی از برنامه های مهم فرهنگی دانشگاه تسلسل و استمرار سنت حسنه ازدواج است تا بتوان با اشاعه ی این فرهنگ اسلامی بستر لازم را برای ازدواج آسان جوانان رقم بزنیم.

حجت الاسلام اسماعیل پاک نژاد، یادگیری شاخص های مهم و اساسی در راستای رسیدن به ازدواج پایدار، را از نکات مهم و ضروری در زندگی افراد برشمرد و تاکید کرد: شرط ازدواج در اسلام فقط مبحث ازدواج نیست بلکه ازدواج باید پایدار، محکم و مستمر باشد و زوجین در قبال هم تعهداتی دارند که باید آنچنان که به آن قسم می خورند به آن پایپند باشند.

وی با اشاره به اینکه مزدوجین دانشجویی باید الگویی خوبی برای دیگردانشجویان در دانشگاه باشند گفت: سنت ازدواج آسان باید در جامعه نهادینه شود تا جوانان بتوانند بدور از هرگونه هزینه های اضافی، تن به ازدواج ساده و آسان دهند.

پاکنژاد افزود: بعد از برگزاری این آیین زوجین جهت زیارت و مدد گرفتن از امام موسی رضا (ع) عازم مشهد مقدس می شوند و آنجا کارگاه ها و دوره های مفیدی برای زوجین برگزار خواهد شد که زوجین باید برای فرا گیری و ادامه یک زندگی شیرین و مستحکم توجه ویژه ای به این کارگاه ها داشته باشند و بهه طور منظم در آن شرکت کنند.

وی افزود: این سفر آمیخته ای از برنامه های فرهنگی و تفریحی است که امید است عزیزان به نحو احسنت از این برنامه ها بهره لازم را ببرند

به گزارش ایسکانیوز؛ این برنامه با خواندن خطبه عقد نمادین، برگزاری برنامه های متنوع و شاد، غبار روبی و گل افشانی گلزار شهدا گمنام دانشگاه، اقامه نماز ظهر و عصر ادامه و با عزیمت به سمت مشهد مقدس پایان یافت.

کد خبر: 997893

وب گردی

وب گردی