توافقات خوبی در سفر روحانی به عراق خواهیم داشت

'عادل عبدالمهدی' نخست وزیر عراق گفت که در جریان سفر آتی دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، توافقات خوبی میان دو کشور انجام خواهد شد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛نخست وزیر عراق در جریان نشست خبری هفتگی خود با اشاره به سفر اخیر 'سید عباس عراقچی' به بغداد و دیدار با وی، گفت: دیدار با معاون وزیر امور خارجه ایران در چارچوب آماده سازی مقدمات سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران در آینده نزدیک صورت گرفت.
عبدالمهدی گفت: موضوعاتی مانند آب، شط العرب، مرزها، روابط اقتصادی و راه آهن از موضوعات مورد بحث و توافق در جریان سفر آتی رئیس جمهوری اسلامی ایران به عراق خواهد بود.
نخست وزیر عراق گفت که وزارت خارجه این کشور چارچوب کلی هر کدام از این موضوعات را ترسیم کرده است.
عبدالمهدی با ابراز امیدواری نسبت به موفقیت آمیز بودن سفر دکتر ورحانی به عراق آن را موجب تقویت روابط میان دو کشور دانست.
وی بار دیگر بر سیاست دولت خود برای تقویت روابط با محیط منطقه ای، عربی و اسلامی عراق تاکید و در این خصوص به تحولات اخیر در روابط با اردن، کویت و عربستان اشاره کرد.
نخست وزیر عراق گفت که تقویت روابط با کشورهای مختلف در راستای تقویت زیرساخت ها و توان داخلی در حوزه های مختلف صورت می گیرد و صرفا اهداف دیپلماتیک ندارد.
'محمدجواد ظریف' وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اواخر دیماه در سفر به عراق، از سفر قریب الوقوع دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به عراق خبر داده بود.
سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه صبح دوشنبه به منظور شرکت در نشست کمیته مشترک سیاسی دو کشور وارد بغداد پایتخت عراق شد.
وی در این سفر علاوه بر شرکت در این نشست، با 'عادل عبدالمهدی' نخست وزیر عراق نیز دیدار و در خصوص روابط دو جانبه و همکاری مشترک میان تهران و بغداد گفتگو کرد.
دیدار با 'سید عمار حکیم' رئیس ائتلاف اصلاح و سازندگی و رهبر جریان حکمت ملی عراق از دیگر برنامه های سفر عراقچی به عراق بود.

ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 997907

وب گردی

وب گردی