لزوم ایجاد ساز و کار ارزیابی مستمر مراکز پژوهشی دانشگاه تهران

رئیس دانشگاه تهران گفت: باید برنامه ریزی صورت گیرد تا ساز و کار ارزیابی مستمر مراکز و موسسات پژوهشی این دانشگاه طراحی و اجرا شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از دانشگاه تهران، محمود نیلی احمدآبادی در نشست سالانه رئیس دانشگاه تهران با مدیران مراکز و موسسات پژوهشی این دانشگاه ضمن بیان سیاست‌های دانشگاه در ارتباط با مراکز و موسسات پژوهشی به نقش و جایگاه اثرگذار آنها پرداخته و آسیب‌های پیش رو را برشمرد.

وی با بیان اینکه پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردارند، افزود: مدیران مراکز و موسسات پژوهشی دانشگاه باید ضمن ارتباط مستمر با صنعت و جامعه، مسائل و مشکلات آنها را درک و در مسیر ارائه راه حل برای آنها گام بردارند.

رئیس دانشگاه تهران همچنین از حوزه پژوهشی این دانشگاه خواست سازوکار ارزیابی مستمر مراکز و موسسات پژوهشی را طراحی و اجرا کنند.

محمد رحیمیان معاون پژوهشی دانشگاه تهران نیز در این جلسه به ظرفیت‌های موسسات نوع سوم دانشگاه اشاره کرد و گفت: توسعه این موسسات از اولویت‌های حوزه پژوهشی این دانشگاه است.

در این نشست، درخصوص ایجاد شبکه موسسات پژوهشی دانشگاه‌های عضو AUAP، برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و تبادل استاد و دانشجو، ارتباط مستمر با رویکرد نهاد سازی و فعالیت‌های بلند مدت، استفاده از ظرفیت دانشگاه‌های عضو اتحادیه در پروژه‌های بین‌المللی، توجه به حوزه علوم انسانی و اجتماعی در ارتباط با اتحادیه و توسعه همکاری‌های بین‌المللی از طریق مشارکت دانشگاه‌های خارجی عضو اتحادیه با مراکز و موسسات پژوهشی دانشگاه بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 997929

وب گردی

وب گردی