۲۴ نفر از مجرمین جرائم غیر عمدبا کمک یک خیرآزاد شدند

 رئیس کل دادگستری استان یزد از آزادی ۲۴ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد زندان‌های استان با کمک یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی یک خیر خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا حبیبی رئیس کل دادگستری استان یزد در نشست ستاد دیه استان گفت: ۲۴ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد زندان‌های استان با کمک یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی یک خیر آزاد شدند که این اقدام خداپسندانه شایسته تقدیر ویژه است و نکته قابل توجه اینکه این خیر به صورت گمنام به این کار اقدام کرده است

وی تصریح کرد: تلاش برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد ضروری و ارزشمند است، اما از آن مهم تر، فرهنگ سازی و ایجاد ساز و کار‌هایی برای پیشگیری از وقوع جرم و جلوگیری از زندانی شدن افراد است.

این مقام قضای گفت: فرهنگ سازی با مشارکت اصحاب رسانه و به ویژه صدا و سیما باید صورت گیرد و به آحاد جامعه و شهروندان نسبت به برخی از اقدامات که سرانجامی جز گرفتار شدن ندارد آگاهی و هشدار داده شود.

وی ترویج فرهنگ صلح و سازش و سنت حسنه گذشت را خواستار شد و بیان داشت: توجه به فرهنگ غنی صلح و سازش و همچنین تلاش در جهت نهادینه کردن آن در بین مردم، مسئله‌ای است که باید مورد اهتمام قرار گیرد.

این مقام قضایی، برگزاری جشن گلریزان را خوب ارزیابی کرد و گفت: گردآوری خیِّرین برای جلب کمک و مشارکت آنان در این گونه اقدامات خداپسندانه بسیار خوب و اثر گذار است و به طو معمول کمک‌های خوبی نیز در این برنامه‌ها جمع آوری می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان یزد بر انجام کار‌های خلاقانه و جدید در تحقق اهداف ستاد دیه تأکید کرد و گفت: هرساله صنوف و اقشار مختلف مقادیر قابل توجهی سررسید چاپ می‌کنند که می‌توان این هزینه‌ها را در یک مسیر بهتر و ارزنده‌تر رهنمون ساخت و نتایج بهتری نیز حاصل کرد.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 997948

وب گردی

وب گردی