فعالیت ۲۴ ساعته گرمخانه‌ها در نوروز/سالیانه  ۲۰۰۰ نفر به معتادان اضافه می‌شود

رئیس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از فعالیت ۲۴ ساعته گرمخانه‌های پایتخت در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، محمدی در مورد وضعیت آسیب‌های اجتماعی در تهران با بیان اینکه نمی‌توان پدیده‌های اجتماعی را پاک کرد اما می‌توان با انجام اقدامات مناسب عوارض و آسیب‌های ناشی از آن را کاهش داد، گفت: مفهومی به نام پاکسازی در پدیده‌های اجتماعی وجود ندارد، چرا که تا زمانی که خواستگاه و علت آسیب‌ها مشخص نشود نمی‌توان نسبت به حل آنها اقدام کرد.

وی با بیان اینکه پاکسازی یعنی اینکه آسیب‌ها را از جایی جمع‌آوری کرده و به جای دیگر منتقل کنیم، گفت: دستگاه‌های مختلف معتقدند که سالیانه حدود ۲۰۰۰ معتاد اضافه می‌شود و باید برای جلوگیری از این پدیده افزایشی، پیشگیری را به صورت جدی در دستور کار قرار دهیم.

رئیس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه کارشناسان معتقدند زمان تبدیل شدن یک معتاد به کارتن خواب پنج سال است، گفت: ما در این پنج سال کجا هستیم؟ چرا پیشگیری‌های لازم را در این زمینه انجام نمی‌دهیم.

وی با بیان اینکه بیکاری، مهاجرت، عدم آموزش، عدم توان مالی و … منشأ اعتیاد دارند گفت: شهرداری تهران وظایفش در این زمینه کاملاً مشخص است و می‌بایست زیرساخت‌های لازم را تأمین کند که چه بسا بیشترین همکاری را داشته‌ایم و در شب‌های سرد زمستان بیش از ۲۰۰۰ بی‌خانمان را در ۱۹ گرمخانه خود ساماندهی کردیم و به دنبال توسعه خدمات و استانداردسازی هستیم اما اینکه شهرداری تهران وظایف بیشتری را در اختیار بگیرد درست نیست.

وی در تشریح برنامه‌های نوروزی سازمان خدمات اجتماعی برای کارتن خواب‌ها و معتادان با بیان اینکه برنامه‌های نوروزی زیادی داریم گفت: دادن سبزی پلو با ماهی در شب عید و همچنین خانه تکانی گرمخانه‌ها در دستور کار قرار دارد و خوشحال هستیم که در ساماندهی این پدیده اجتماعی شهروندان نیز به خوبی در کنار ما هستند.

وی در مورد فعالیت پلیس در جمع‌آوری آسیب‌های اجتماعی و ساماندهی پلاک‌های قرمز گفت: پلیس وظیفه‌اش را به خوبی انجام می‌دهد اما ای کاش سایر نهادها نیز خوب عمل می‌کردند تا پلیس مجبور به مداخله نشود.

وی در مورد فعالیت مراکز بهاران نیز با بیان اینکه رویکردها در این مراکز تغییر کرده گفت: شهرداری در طی سال‌های اخیر کارهای خوبی در زمینه ساماندهی آسیب‌های اجتماعی انجام داده است اما از آنجایی که نتوانسته همکاری‌های دیگران را به خوبی جلب کند، نتوانسته آنطور که باید و شاید به اهداف خود برسد اما حالا در صدد آن هستیم که فراخوان فعال سازی بهاران برای سال ۹۸ را ابلاغ کرده و با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای هشت رشته به معتادان بهبود یافته آموزش داده می‌شود.

وی در مورد تعداد کودکان کار حاضر در مراکز پرتو با بیان اینکه ۲۸۹۰ کودک کار در این مراکز آموزش می‌بینند، گفت: تلاشمان این است که این تعداد افزایش یابد تا کودکان بتوانند به خوبی مورد آموزش قرار گیرند.

وی افزود: گرمخانه‌های این سازمان در ایام نوروز به صورت ۲۴ ساعته فعال هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 997952

وب گردی

وب گردی