دانشگاه آزاد برنامه ریزی جامعی برای تعمیق و تحول در علوم انسانی دارد

دبیرکمیته های علمی حوزه علمیه قم گفت: رویکرد دانشگاه آزاد در زمینه علوم انسانی نشان دهنده آن است که برنامه ریزی های جامعی را برای تعمیق و تحول در این حوزه دارد.

حجت الاسلام هاجری دبیر کمیته های علمی حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره همکاری های حوزه علمیه قم با دانشگاه آزاد اسلامی در راستای بومی سازی علومی انسانی اظهار کرد: پس آغاز دوره جدید مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی، بخشی تحت عنوان معاونت علوم انسانی در دانشگاه آزاد اسلامی آغاز به کار کرد که این موضوع نشان دهنده نگاه راهبردی به جایگاه اساسی علوم انسانی در نظام اجتماعی اسلامی است.

وی افزود: رویکرد دانشگاه آزاد در این زمینه نشان دهنده آن است که برنامه ریزی های جامعی را برای تعمیق و تحول در علوم انسانی دارد.

هاجری ادامه داد: پس از ارتباطی که میان بخش علمیحوزه علمیه قم و دانشگاه آزاد اسلامی برقرار شد، طرحی تحت عنوان گفتمان علمی انقلاب اسلامی آغاز به کار کرد که به دنبال معرفی روش مند آثار برگزیده و منتخب دانش آموختگان حوزه و دانشگاه در حوزه علوم انسانی اسلامی است.

دبیر کمیته های علمی حوزه علمیه قم تصریح کرد: هنگامی که این طرح از سوی حوزه علمیه و دبیرخانه انجمن های علمی مطرح شد، تلاش کردیم که ارتباطات گسترده ای را با مراکز و نهادهای مرتبط با علوم انسانی برقرار کنیم. یکی از نهادهایی که از این موضوع استقبال کرد که تا امروز با تمام قدرت پای کار ایستاده و نگاهی نقادانه و حمایتی نسبت به این موضوع دارد، دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی برگزاری اولین نشست علمی_ اجرایی شورای اسلامی در دانشگاه آزاد را مهر تاییدی بر نگاه راهبردی این دانشگاه به موضوع علوم انسانی دانست و اذعان داشت: سلسله نشست های تخصصی در حوزه علوم انسانی با محوریت آثار برتر در دانشگاه آزاد برگزار خواهد شد که اولین مرحله اجرای آن در استان های خراسان رضوی، قم،تهران، آذربایجان شرقی، اصفهان، فارس و خوزستان است.

هاجری اضافه کرد: این مرحله از طرح گفتمان، با مشارکت سه نهاد یعنی معاونت علمی آستان قدس رضوی، معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و دبیرخانه انجمن های علمی حوزه علمیه قم برگزار خواهد شد. این مشارکت از 6 ماه قبل آغاز شده است.

دبیر کمیته های علمی حوزه علمیه قم گفت: یکی از مهم ترین ارکان این مشارکت، دانشگاه آزاد اسلامی است که برگزاری نشست های تخصصی را بر عهده گرفته و تا بدین لحظه نیز کارها را به خوبی انجام داده است.

وی با بیان این که مهم ترین نتیجه همکاری این سه نهاد، ترویج گفتمان علمی انقلاب اسلامی است خاطرنشان کرد: طرح گفتمان انقلاب اسلامی، به دنبال معرفی روش مند نظریه های جدید در حوزه علوم انسانی اسلامی در مراکز علمی و تدریس آن در نظام آموزش عالی کشور است. نتیجه آن در نهایت معرفی گفتمان انقلاب اسلامی و تولید دانش در مرزهای جدید خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 997988

وب گردی

وب گردی