تحت هیچ شرایطی با کمبود فضا مواجه نیستیم/ گزارشی از تشکیل نشدن کلاس‌ها نداشته‌ایم

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی گفت: در ترم کنونی تحت هیچ شرایطی با کمبود فضا مواجه نیستیم. اگر کلاسی تا الان تشکیل نشده، ممکن است دلیل دیگری داشته باشد و یقینا به دلیل فضای کم نبوده و نیست.

محمد سپهری در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره اعتراض عده ای از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی به تشکیل نشدن کلاس های برخی از دروس ارائه نشده در این واحد دانشگاهی بعد از گذشت حدود 4 هفته از آغاز ترم جدید تحصیلی اظهار کرد: در واحد تهران مرکزی به اندازه کافی کلاس داریم و فضای ما تأمین شده است. امکان دارد کلاسی در حذف و اضافه بوده و به حد نصاب نرسیده باشد.

وی در واکنش به این که گفته می شود بیشتر دانشجویان گروه مکانیک با این مسئله روبرو هستند، ادامه داد: خیر، کمبود فضا نداریم چون اصولا ترم دوم، خروجی زیاد دارد. به طور معمول در نیمسال دوم، تعداد کلاس ها کم است و از این رو با مشکل فضا مواجه نیستیم.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی تصریح کرد: ممکن است کلاسی به حد نصاب نرسد یا استادی برای ارائه مقاله و کنفرانس به مسافرت خارج از کشور برود؛ در این صورت ممکن است کلاسی تشکیل نشود که اعلام کرده ایم اگر غیبت بیش از 3 جلسه باشد، استادان باید مرخصی بدون حقوق بگیرند.

سپهری خاطرنشان کرد: در این شرایط، استادان دیگری می فرستیم تا کلاس های جبرانی تشکیل دهند اما تا به حال گزارشی از تشکیل نشدن کلاس ها نداشته ایم. مطمئنا به لحاظ فضایی، هیچ واحد درسی نداریم که بعد از 4 هفته، کلاسی برایش تشکیل نشده باشد.

وی در خصوص این که ترم گذشته به دلیل تعداد بسیار زیاد دانشجویان، مجبور به برگزاری امتحان برخی دروس در روز جمعه شدند تا بتوانند از فضای کل ساختمان واحد تهران مرکزی استفاده کنند، تأکید کرد: ورودی های دانشگاه در نیمسال اول به طور طبیعی زیاد هستند و نیاز به فضای بیشتری هست، مخصوصا این که واحد تهران مرکزی در حال تجمیع‌سازی بود و نقل و انتقال از ساختمان های پراکنده سطح شهر به فضای متمرکز انجام گرفت.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در ادامه گفت: طبیعتا با حجم زیادی از تَزاحُم مواجه شدیم ولی حل شد. در ساختمان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تعداد اتاق های اداری را در حد امکان به حداقل رساندیم ولی کلاس ها به اندازه کافی تشکیل شد.

سپهری در پایان گفت: در ترم کنونی تحت هیچ شرایطی با کمبود فضا مواجه نیستیم. اگر کلاسی تا الان تشکیل نشده، ممکن است دلیل دیگری داشته باشد و یقینا به دلیل فضای کم نبوده و نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 998004

وب گردی

وب گردی