پخش صدا هوشمند شد

«تونل صدا» محصولی از فناوران ایرانی است که با تولید آن ایران در جایگاه پنجم کشورهای دارای این فناوری قرار گرفت.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، «تونل صدا» ایده‌ای جالب و هیجان انگیز که توسط گروهی از جوانان به محصول تبدیل شد. این محصول نوعی اسپیکر است که صدا را تنها در یک جهت ارسال می کند. به این معنا که اگر دستگاه به سمت شما باشد صدای آن را می شنوید؛ اما افراد دیگری که تونل صدا به سمت آنها نیست، صدایی نمی شنوند.

ایده‌ای که صدا را جهت‌دار و هدفمند پخش می‌کند

این استارتاپ در مجتمع خدمات فناوری شریف مستقر است. استارت‌آپی که در حوزه فناوری های جدید صوتی و تصویری در حال فعالیت است و با بررسی مداوم نیازهای موجود در این حوزه توسعه فناوری های درآمدزا را مد نظر دارد.

رضا منتظری مدیر این استارت‌آپ درباره «تونل صدا» توضیحات بیشتری ارائه داد و بیان کرد: در توسعه این محصول از فناوری فراصوت استفاده شده است. به گونه ای که صدا در هوا و نزدیکی گوش مخاطب تولید شود.

منتظری همچنین عنوان کرد: کاربرد این دستگاه در مکان های نیازمند صداست؛ اما آلودگی صوتی را باید حذف کرد. پس در فضایی همچون نمایشگاه می توان صدا را تنها در مکان های مدنظر پخش کرد و از ایجاد سر و صدا در سایر مکان‌ها خودداری کرد.

به گفته وی، این دستگاه فناوری جدیدی است که پیش از این در امریکا، لهستان، فرانسه و چین تولید شده است. پس با این اقدام فناوران ایرانی، ایران در جایگاه پنجم دارندگان این فناوری قرار گرفت. تجاری‌سازی «تونل صدا» از مهرماه سال جاری آغاز شده است.

مجتمع خدمات فناوری شریف با هدف حمایت، گردهم آوری و هم افزایی میان واحدهای خدمات فناوری دی ماه سال 92 با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری افتتاح شد. البته با توجه به تاثیر آن در ترویج فرهنگ کسب و کار‌های دانش بنیان با حمایت صورت گرفته از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فاز دوم آن نیز در دی ماه سال 1394 به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 998067

وب گردی

وب گردی