راهبرد دانشگاه آزاد اسلامی در میزبانی واحدهای شهرستانی از رویدادهای علمی

مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای علمی در واحدهای دانشگاهی شهرستانی از راهبردهای این دانشگاه است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد علی آباد کتول، داود ثمری در چهارمین جشنواره فناوری نانو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‌آباد کتول، ضمن تقدیر از برگزارکنندگان چهارمین دوره جشنواره نانو، گفت: برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای علمی در واحدهای دانشگاهی شهرستانی از راهبردهای دانشگاه آزاد اسلامی است که واحد علی‌آباد کتول از واحدهای پیشگام در این زمینه به‌شمار می‌رود.

مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به کاربردهای فناوری نانو در بسیاری از علوم پیشرفته، ادامه داد: ۶ سال قبل علی‌رغم حضور دانشگاه آزاد اسلامی در جشنواره نانو ستاد فناوری نانو، هیچ نامی از دانشگاه آزاد اسلامی برده نشد و بعد از بررسی‌های فراوان، ایده راه‌اندازی و برگزاری جشنواره نانو به‌وجود آمد.

ثمری افزود: اولین جشنواره فناوری نانو دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم دارویی و سپس به ترتیب در واحد تهران جنوب، یادگار امام (ره) شهرری و اکنون شاهد برگزاری چهارمین دوره این جشنواره هستیم.

وی سهم دانشگاه آزاد اسلامی را در برون‌دادهای علمی و تولیدات مکتوب حوزه نانو بسیار قابل‌توجه دانسته و تصریح کرد: امروز توفیقات و رتبه‌های علمی کسب‌شده در حوزه نانو کشور مرهون تلاش‌ها و ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی است که این را گزارش‌های مراجع علمی بین‌المللی به‌اثبات می‌رساند.

مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به شروع فعالیت ستاد فناوری نانو کشور در سال ۸۵، اظهار کرد: علم نانو، علم جوانی است که بیش از این باید به آن پرداخته شود. اکنون جمهوری اسلامی ایران با اتکا به ظرفیت‌های نخبگان جوان و اعضای هیئت‌علمی در این علم نیز مرجعیت دارد.

ثمری افزود: محققان کشور با تحمل تمام مشکلات در زمینه چاپ و انتشار مقالات و داده‌های علمی، مرجعیت ایران را در مجامع جهانی مسجل کرده‌اند. در زمینه‌های تجاری‌سازی نیز گام‌های خوبی برداشته شده که باید تقویت شود.

وی درباره لزوم تقویت حرکت دانش‌بنیان در حوزه‌های پژوهشی، خاطرنشان کرد: وقت آن رسیده که در حوزه علم و فناوری به‌سمت تولید ثروت حرکت کنیم و با اتکا به دانش‌فنی داخلی باید تولیدات علمی وارد بازار شوند.

مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ارائه مستنداتی از سوی دانشگاه جرجیا مبنی بر پیشرفت ایران در فناوری نانو، گفت: براساس این تحقیق که از دانشگاه جرجیا ارائه شده است، جمهوری اسلامی ایران رتبه پنجم تولید علم و جهت‌گیری‌های کیفی را در حوزه نانو در جهان به خود اختصاص داده است.

ثمری در پایان خاطرنشان کرد: پیشرفت ۸۰ برابری ایران در ۱۰ سال گذشته در حوزه نانو نیز از جهت‌گیری صحیح کشور و از خروجی‌های چهل‌ سالگی انقلاب در علوم نوظهور به‌حساب می‌آید.

نمایشگاه دستاوردهای نانو دانشگاه آزاد اسلامی افتتاح شد

نمایشگاه دستاوردهای نانو دانشگاه آزاد اسلامی با ۳۲ غرفه نمایشگاهی و ارائه ۱۸۳ پیش‌محصول حوزه نانو در واحد علی‌آباد کتول کار خود را شروع کرد که از این تعداد ۱۱۷ پیش‌محصول در بخش مسابقه شرکت کرده‌اند.

این نمایشگاه با حضور 8 واحد فناور دانشگاه آزاد اسلامی، 4 شرکت دانش‌بنیان و ۱۵ واحد دانشگاهی از سراسر کشور افتتاح شد که واحدهای دانشگاهی تبریز، رشت، تهران‌ جنوب، علی‌آباد، گرگان، رودهن، مبارکه، ماهشهر، یادگار امام(ره) شهرری و علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با ارائه محصولات دانش‌بنیان حضور فعال دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 998076

وب گردی

وب گردی