تشکیل شورای هم‌اندیشی در راستای تحلیل بیانیه گام دوم  انقلاب/ جریان‌های دانشجویی برای پیشرفت علم راهکار ارائه دهند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان تهران، گفت: در راستای بررسی، تجزیه و تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب، یک شورای هم اندیشی در بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران تشکیل شده است.

اسماعیل حشمتی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، بیان کرد: بعد از برگزاری جشن 40 سالگی انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری با تدوین و انتشار این بیانیه نقشه راه کشور برای آینده را ترسیم کردند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان تهران، افزود: مقام معظم رهبری خود اظهار داشتند برای بیانیه گام دوم انقلاب بسیار زمان گذاشتند، رهبری در این بیانیه به 7 مولفه اساسی اشاره کردند، که اگر روی این مولفه ها دقت و برنامه ریزی صحیح صورت گیرد، می‌تواند نقطه عطفی برای تحول جدی در ادامه مسیر پر از برکت انقلاب اسلامی باشد.

وی پیرامون کار‌ویژه بسیج دانشجویی استان تهران در راستای پیشبرد اهداف بیانیه گام دوم انقلاب، عنوان کرد: مجموعه بسیج دانشجویی در هر 7 مولفه نقش تعریف کرده و برای بررسی، تجزیه و تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب یک شورای هم اندیشی تشکیل شده است.

حشمتی، نگاه بسیج دانشجویی به این بیانیه گام دوم را نگاه اجتهادی دانست و گفت: در این شورا نخبگان دانشگاهی با نگاه ریزبینانه، اجتهادی و استنباطی مولفه‌ها را بررسی و اقدام به ارائه برنامه برای تسریع تحقق این مولفه‌ها کنند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران به مولفه علم و پژوهش اشاره و تصریح کرد: اگر به تقدم نگارشی بیاینه نیز دقت کنیم، متوجه می شویم که علم و پژوهش از دیدگاه مقام معظم رهبری جزو اولویت‌هاست.

وی در ادامه افزود: علم و پژوهش ابزار عزت و قدرت کشور در دنیاست، البته باید دقت کرد که علم و پژوهش منهای اخلاق، دین و معنویت باعث شده است کشورهای غربی بر کشورهای جهان سوم استیلا پیدا کنند.

حشمتی بیان کرد: جریان دانشگاهی باید دقت کند که برای حفظ و افزایش عزت و قدرت کشور در حوزه علم و پژوهش برنامه‌ریزی دقیق و چشم انداز صحیح داشته باشیم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران بزرگ، علم و پژوهش را موتور پیشران کشور برشمارد و گفت: با کمک شرکت‌های دانش بنیان، طراحی زیر ساختی، سوخت هسته ای، سلول های بنیادی، نانو فناوری و موراد بی شماری که در چهار دهه توسط مولفه علم و پژوهش صورت گرفته، توانسته‌ایم رتبه های برتر جهانی را کسب کنیم.

وی اضافه کرد: در حوزه علم، بسیج دانشجویی نیز از گذشته تا آینده نقش آفرین است؛ اما با نظر به بیانیه گام دوم وظیفه بیشتر و پررنگ‌تری را بر عهده دارد. لذا قرارگاه های احمدی روشن در حوزه های علمی دقت عمل بیشتری پیدا کردند چراکه جامعه دانشگاهی باید پاسخگوی نیازها و مسائل کشور باشد.

حشمتی تصریح کرد: احصای نیازهای مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و... در استان تهران توسط بسیج دانشجویی شناسایی می‌شود و برای حل این مشکلات و معضلات کار دقیق علمی انجام می گیرد و بعد از آن راهکارها استخراج و ارائه می شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران بزرگ ارائه راهکار توسط جریان دانشجویی برای پیشرفت علم را بسیار با اهمیت دانست و گفت: البته جامعه دانشگاهی فقط به راهکار بسنده نمی‌کند و راهکارهایی که حاصل کارهای پژوهشی است را با مسئولان و متولیان امر مطرح می کند. این مسئول می تواند رئیس یک قوه، یک قاضی در قوه دادگستری، یک نماینده در قوه مجریه یا خود دولت و به شکل مشخص اعم از وزرای زیرمجموعه دولت تا روسای سازمان ها و معاونان باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 998106

وب گردی

وب گردی