گردهمایی مدیران دفاتر دانشگاهی انجمن جامعه‌شناسی ایران برگزار شد

گردهمایی مدیران دفاتر دانشگاهی انجمن جامعه شناسی سراسر کشور با محوریت «طرح ملی گفت‌وگوی خانواده» به میزبانی دانشگاه ایلام برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از دانشگاه ایلام، در این نشست علی اکبری با اشاره به جایگاه انجمن جامعه شناسی در سطح کشور اظهار داشت: یکی از ایرادات که به ما ایرانی‌ها گرفته می شود این است که روحیه کار جمعی در ما ضعیف است و انجمن های علمی جایگاهی است که کار جمعی را مبنا قرار می دهند و انجمن جامعه شناسی ایران با اعتبار جمعی به جایگاه اصلی خود دست یافته است.
وی با اشاره به تحولات جامعه ایران و موضوع فضای مجازی، خواستار حضور گسترده تر و فعال تر جامعه شناسان کشور در تولید محتوا در فضای مجازی شد و بیان داشت: روند تغییرات و تحولات در جامعه ایران بالاست و مرجعیت‌های سیاسی و فرهنگی به سرعت در حال تغییر هستند و دانشجویان در معرض مرجعیت‌های مهندسی شده مختلف قرار دارند.
رئیس دانشگاه ایلام گفت: متاسفانه حضور جامعه‌شناسان در تولید محتوای فاخر، عالمانه و حیات‌بخش کم رنگ است و با اینکه می‌دانم جایگاه استادان جامعه شناسی والاست، اما از شما می‌خواهم برای کمک به نسل جوان دانشجویان را به سمت تولید محتوای عالمانه هدایت کنید.
در ادامه سیدحسین سراج زاده رئیس انجمن جامعه شناسی ایران با تشکر از میزبانی دانشگاه ایلام در برگزاری این نشست، توضیحاتی را درباره اقدامات انجمن در سال 1396 ارائه کرد و سپس گزارشی از فاز اول اجرای گفت‌وگوی ملی خانواده ارائه کرد.
یارمحمد قاسمی مدیر گروه جامعه شناسی دانشگاه و مدیر دفتر دانشگاهی انجمن جامعه شناسی ایلام، گفت: فلسفه وجودی علوم اجتماعی در دانشگاه ایلام را مدیون علی اکبری رئیس دانشگاه ایلام می‌دانیم که در مقطع کارشناسی رشته علوم اجتماعی و در مقطع کارشناسی ارشد رشته مطالعات فرهنگی را راه‌اندازی کردند و همیشه از برنامه ها و فعالیت‌های ما حمایت کرده‌اند.
وی با اشاره به فعالیت‌های دفتر انجمن جامعه شناسی ایلام، افزود: با همراهی و همکاری اعضای انجمن فعالیت های خوبی در استان ایلام و دانشگاه ایلام انجام گرفت که می توان به برگزاری 20کارگاه آموزشی و نشست علمی در این زمینه اشاره کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 998117

وب گردی

وب گردی