شکارچی غیرمجاز ملزم  به ساخت آب انبار برای استفاده پرندگان شد

رئیس شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری 2 شهرستان زرند طی حکمی فردی را که متهم به شکار غیر مجاز بود ملزم به ساخت آب انبار جهت استفاده پرندگان و سایر حیوانات در حال انقراض کرد.

به گزارش ایسکانیوز،احسان بهجتی رئیس شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شهرستان زرند گفت: طی حکمی فردی که متهم به شکار غیر مجاز بود ملزم به ساخت آب انبار جهت استفاده پرندگان و سایر حیوانات در حال انقراض شد.

وی افزود: پس اعلام مرجع انتظامی و گزارش اداره حفاظت محیط زیست شهرستان زرند مبنی بر شکار غیر مجاز تعدادی پرنده از نوع "کبک"، توسط یک جوان زرندی رسیدگی قضایی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.


این مقام قضائی گفت: به استناد ماده ۶۸۰ از قانون مجازات اسلامی مصوب سال۱۳۷۵ حکم به محکومیت متهم (ح. ع) به سه ماه حبس تعزیری صادر شد.


وی ادامه داد: اما با توجه به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و نیز عقیده قانون گذار در راستای حبس‌زدایی و نظر به دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری و جوانی و عدم داشتن سابقه کیفری، دادگاه اجرای مجازات حبس را مناسب ندانسته و مستنداً به مواد ۸۰، ۷۹، ۶۳،۵۲، ۸۲، ۶۰،۴۹،۴۷ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۹۲ حبس نامبرده را به مدت دو سال تعلیق می‌ کند.

بهجتی افزود:حکم تعلیق مجازات نامبرده منوط به این شرط است که وی ظرف دو ماه از ابلاغ رای قطعی به اداره محیط زیست شهرستان زرند مراجعه نماید و با همکاری آن سازمان آب انباری جهت استفاده پرندگان و سایر حیوانات در حال انقراض ساخته وتایید آن را از ریاست آن اداره اخذ و به قاضی اجرای احکام ارائه کند.

وی یادآور شد: هرگاه محکوم از تاریخ صدور قرار تا پایان مدت تعلیق، مرتکب یکی از جرائم عمدی موجب حد قصاص دیه یا تعزیر تا درجه ۷ شود و نیز درصورت عدم رعایت شرط فوق پس از قطعیت حکم اخیر دادگاه قرار تعلیق را لغو و دستور اجرای حکم معلق نیز صادر می‌کند.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 998118

وب گردی

وب گردی