محبوب ترین خودروهای شرکت تویوتا

تویوتا یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در سراسر دنیاست که برخی از مدل‌های آن توسط ایرتویا وارد ایران می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، در این مطلب می‌خواهیم قیمت خودرو های تویوتا را در بازار ایران و وب سایت آشام بررسی کنیم. کمپانی ژاپنی تویوتا به قدری خوب کار کرده است که توانسته بازارهای مختلفی را در سراسر دنیا تصاحب کند و مدل‌های متنوع خود را در آنها به فروش برساند.

خودرو های تویوتا تنوع خوبی دارند و از مدل‌های سدان (سواری)، وانت و شاسی بلند در بین محصولات این کمپانی به چشم می‌خورند. یکی از ویژگی‌های مهم خودروهای این کمپانی کیفیت بالای آنها است که به همین دلیل مدل‌های مختلف این برند قیمت نسبتا بالایی دارند. البته خودرو های تویوتا در ایران جزو محصولات گران‌قیمت و لوکس حساب می‌شوند و خرید آنها کار هر کسی نیست.

از جمله مدل‌های تویوتا که در بازار به فورش می‌رسد می‌توان به تویوتا هایلوکس، تویوتا لندکروز، پرادو تویوتا RAV، تویوتا CH-R و تویوتا پریوس اشاره کرد.

تویوتا کمری

تویوتا کمری یکی از خودروهای پرطرفدار بازار است که چندین سال پیش تعداد زیادی از آنها در خیابان‌های کشور تردد می‌کردند. اما با افزایش قیمت شدید تمام مدل‌های تویوتا و کاهش تقاضا از سال 2016 به بعد دیگر مدلی از تویوتا کمری وارد ایران نشده است.

اگر بخواهید یکی از مدل‌های تویوتا کمری GLX 2016 را به صورت دست دوم و کارکرده ولی تمیز خریداری کنید باید چیزی در حدود 550 تا 600 میلیون تومان بپردازید. البته مدل‌های پایین‌تر قیمت کمتری دارند.

تویوتا لندکروز

لندکروز یکی از شاسی‌ بلندهای لوکس و جذاب تویوتا است که تنها پولدارها می‌توانند به خرید آن فکر کنند. آخرین مدلی که از تویوتا لندکروز به صورت انبوه در کشور شماره‌گذاری شده مدل 2013 این خودرو است که برای خرید مدل کارکرده و چهار در آن باید بین 1.2 تا 1.4 میلیارد تومان بپردازید.

البته چند مورد مدل جدید از این خودرو به صورت گذر موقت نیز در بازار وجود دارد. تویوتا لندکروز جزو خودروهای باکیفیت و رده‌بالای تویوتا است که می‌توانید با خیال راحت مدل‌های پایین‌تر آن را نیز با قیمتی کمتر از یک میلیارد تومان خریداری کنید.

تویوتا هایلوکس

آخرین مدل هایلوکس موجود در این مربوط به سال 2016 است. این وانت پرقدرت یکی از جذاب‌ترین، قوی‌ترین و زیباترین وانت‌های موجود در ایران است که البته قیمت کمی هم ندارد. اگر بتوانید یک هایلوکس 2016 تمیز و کم‌کارکرد پیدا کنید، برای خرید آن باید چیزی در حدود 650 تا 750 میلیون تومان دست به جیب شوید.

حال باید ببینید آیا صرفا برای جابه‌جا کردن بار بهتر است 700 میلیون تومان برای یک تویوتا هایلوکس بپردازید یا سراغ یک نیسان آبی جان سخت بروید؟!

تویوتا کرولا

تویوتا کرولا از جمله خودروهای خاطره‌انگیز ایران است که سال‌های طولانی در کشور ما حاضر بوده و مدل‌های مختلف آن معمولا فروش خوبی داشته‌اند. آخرین کرولا ایران نیز مربوط به مدل‌های 2016 این خودرو می‌شود. گرچه مدل‌های دیگر که مربوط به سال‌های پایین‌تر هستند ولی هنوز فروش نسبتا خوبی دارند.

کیفیت این خودرو بالاست و حتی اگر مدل‌های قدیمی‌تر آن را بخرید ضرر نخواهید کرد. اما برای تویوتا کرولا 2016 باید 350 تا 400 میلیون تومان بپردازید.

پرادو

پرادو نیز یکی از مدل‌های جذاب تویوتا است که چند سال پیش طرفداران زیادی داشت و هر کس پرادو داشت پولدار و ثروتمند شناخته می‌شد. حتی خط فقر را میان راننده پرادو و پراید تعریف می‌کردند! گرچه ناگهان عرضه‌ی این خودرو در ایران با کاهش چشمگیری روبه‌رو شد و مدل‌های جدید آن خیلی وارد بازار ایران نشد.

مدل‌های 2013 و 2012 پرادو آخرین مدل‌هایی هستند که می‌توانید راحت‌تر آنها را در بازار پیدا کنید. مدل 2013 پرادو چهار در چیزی در حدود 1 تا 1.1 میلیارد تومان قیمت دارد. گرچه مدل‌های 2012 و مدل‌های پایین‌تر را می‌توانید ارزان‌تر خریداری کنید.

منبع: http://www.asham.ir

کد خبر: 998125

وب گردی

وب گردی