راه اندازی مرکز آموزش زبان فارسی در دانشگاه خوارزمی

مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان دانشگاه خوارزمی به طور رسمی فعالیت آموزشی خود را آغاز کرده و راه اندازی شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان دانشگاه خوارزمی به طور رسمی فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد.

با توجه به بین‌المللی سازی آموزش عالی به عنوان یکی از سیاست های اصلی وزارت علوم، قرار شد با توجه به برنامه ششم توسعه، پذیرش و جذب دانشجوی خارجی در کشور، ساماندهی و تقویت شود.

برهمین اساس، سیاست آموزش عالی به سمت پذیرش دانشجوی خارجی سوق یافت و این گونه مقرر شد که تا پایان برنامه ششم تعداد ۷۵ هزار دانشجوی غیر ایرانی در کشور حضور داشته باشند.

پیرو همین سیاست ها، بستر سازی های لازم صورت گرفت که یکی از این سیاست ها، آموزش زبان فارسی به دانشجویان غیرفارسی زبان است. البته این نکته نیز حائز اهمیت است که براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تدریس به زبان خارجی در دانشگاه ها ممنوعیت دارد برای همین دانشجویان خارجی که جذب دانشگاه ها می شوند باید زبان فارسی را بیاموزند.

برهمین اساس تاکنون تعدادی از دانشگاه های برتر مجوز راه اندازی مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان را اخذ کرده اند که دانشگاه خوارزمی نیز اخیرا این مجوز را اخذ کرده و اقدام به راه اندازی مرکز مذکور کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 998126

وب گردی

وب گردی