سرانه ۱۳ مترمربعی فضای خوابگاهی برای دانشجویان علوم پزشکی

رئیس اداره رفاهی دانشجویان وزارت بهداشت گفت: سرانه فضای خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بالاتر از ۱۳ متر مربع است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، علی محمدی فیض آباد با بیان این خبر افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در حال حاضر بیش از ۴۷۰ خوابگاه دانشجویی دارند و از این تعداد ۲۰۷ خوابگاه ویژه پسران و ۲۶۷ خوابگاه ویژه سکونت دختران دانشجو است.

وی خاطرنشان کرد : برای بیش از ۷۷ هزار دانشجوی متقاضی سکونت در خوابگاه­‌های دانشجویی، در حال حاضر دانشگاه­‌های علوم پزشکی کشور ۴۷۴ خوابگاه اعم از ملکی، وقفی، استیجاری، مشارکتی و خودگردان دارند و توانسته‌اند تمامی دانشجویان روزانه واجد شرایط و همچنین دانشجویان شبانه، شهریه‌­پرداز و بین­‌الملل متقاضی خوابگاه را اسکان دهند.

رئیس اداره رفاهی دانشجویان وزارت بهداشت افزود: زیربنای مفید این خوابگاه‌­ها بیش از یک میلیون مترمربع است و امیدواریم با ساخت این پروژه­‌ها، خوابگاه‌­های ملکی استاندارد دانشگاه‌­ها که ویژگی‌­های خاصی از لحاظ فضای سکونتی، اقلیمی، ملاحظات فرهنگی دارد، بیش از گذشته شود و از خوابگاه­‌های استیجاری، خودگردان و مشارکتی که بار مالی بسیار زیادی بر دانشگاه‌­ها دارد، در دولت دوازدهم کاسته شود.

محمدی درباره خوابگاه متأهلان گفت: دانشگاه‌­های علوم پزشکی کشور ۲۵ خوابگاه متأهلی با ظرفیت اسکان ۸۸۲ خانواده را داراست و بر اساس بند الف تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۳۹۷ که در آن به دانشگاه­‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی و پارک‌­های علم و فناوری اجازه داده شده با تصویب هیئت امنای خود تا سقف عملکرد درآمد اختصاصی سال ۱۳۹۶ نسبت به اخذ تسهیلات از بانکها برای احداث خوابگاه­‌های متأهلین اقدام کنند، تاکنون ۲۵ دانشگاه برای احداث خوابگاه متأهلان طبق این قانون اعلام آمادگی کرده و برای اخذ تسهیلات از بانک ها اقداماتی را انجام داده­‌اند.

وی درباره سرانه فضای فیزیکی در خوابگاه‌­های دانشجویی اظهار داشت: از سال ۹۴ تاکنون سرانه فضای خوابگاهی بالاتر از ۱۳ مترمربع به ازای هر دانشجو رسیده است که این سرانه در برخی دانشگاه‌­ها به دلیل زیرساخت‌­های مناسب بیشتر و در برخی دانشکده­‌ها و دانشگاه‌­ها به‌­خاطر کمبود زیرساخت‌­های لازم و جدیدالتاسیس، سرانه کمتری دارند.

رئیس اداره رفاهی دانشجویان وزارت بهداشت گفت: در مجموع دانشگاه­‌ها، سرانه فعلی ۱۳ مترمربع به ازای هر دانشجو است که امید داریم با حمایت‌­های صورت گرفته و جلب مشارکت خیرین سرانه کنونی افزایش قابل توجهی داشته باشد.

وی تاکید کرد: بسیاری از خانواده دانشجویان در بدو قبولی فرزندشان در دانشگاه‌­ها، به دنبال محل سکونت مناسب و در خور شأن دانشجوی علوم پزشکی با استانداردهای مناسب فرهنگی و اجتماعی هستند که دانشجو در زمان تحصیل مشکلات دوری از خانواده را بتواند به­‌خوبی تحمل کند. در مجموع خوابگاه‌­های دولتی با توجه به امنیت و آرامش فکری که برای دانشجو و خانواده­‌های آنها ایجاد می­‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 998130

وب گردی

وب گردی