راه اندازی المپیادهای «بازی‌ فکری» و «ورزش بومی» برای دانشجویان

رئیس اداره ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت گفت: المپیاد بازی‌های فکری و المپیاد ورزش‌های بومی در چشم انداز برنامه‌های اداره ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت قرار دارد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، محمد حسین کوشکی در نشست مدیران کاروان‌های ورزشی چهارمین المپیاد ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت در مجموعه تفریحی و رفاهی خزر آباد ساری، گفت: ورزش همگانی تلاش دارد تا همگانی کردن ورزش به هر طریقی در سطح دانشگاه‌ها را دنبال کند و اگر بخواهد موفق باشد نیاز دارد تا در قسمت مدیریت نیز به صورت همگانی کارها را پیش ببرد.

وی افزود: امسال المپیاد ورزش‌های همگانی برای دختران و پسران اجرا شد و نیازمند این هستیم که شرایطی را ایجاد کنیم که ثابت شود دانشگاه‌های ما و مجریان برگزاری مسابقات شرایط برگزاری بیش از این تعداد رشته‌های ورزش‌های همگانی را دارا هستند.

کوشکی گفت: در این دوره از المپیاد ورزش‌های همگانی پسران ۵۹ دانشگاه مشارکت داشته‌اند و حتی دانشگاه‌هایی با ۳۰۰ هزار دانشجو تیم‌های تکمیلی را برای حضور در این مسابقات آورده‌اند.

رئیس اداره ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: ما به دنبال افزایش رشته‌های ورزش‌های همگانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی هستیم. اکنون در جهان ۵۴ رشته ورزش‌های همگانی وجود دارد. این ۵۴ رشته زمانی می‌تواند عملی شود که ما بتوانیم مفهوم عام ورزش‌های همگانی را پیاده کنیم و این که همه بتوانند در حیطه جامعه خود ورزش را رواج دهند.

وی به چشم انداز اداره ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت اشاره کرد و اظهار داشت: المپیاد بازی‌های فکری و المپیاد ورزش‌های بومی در چشم انداز برنامه‌های اداره ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت قرار دارد.

کوشکی افزود: البته شرایط کمی محدودیت ایجاد کرده است و کمی برنامه‌های ما را عقب انداخته است در غیر این صورت ما برای خوابگاه‌ها برنامه‌های خوبی داریم خصوصا در حوزه بومی و محلی و در هفته خوابگاه‌ها که در ابتدای اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.‌

وی با بیان این که المپیاد بازی‌های فکری از آن دانشگاه‌های علوم پزشکی است، یادآور شد: امیدواریم بتوانیم این مهم را به صورت گسترده انجام دهیم. امیدوار هستم بزودی انجمن ورزش‌های همگانی را در دانشگاه‌ها ایجاد کنید تا به کمک دانشجویان بتوانیم در محیط‌های دانشجویی در همه زمینه‌ها موفق‌تر عمل کنیم. از این جهت امیدوارم سال آینده در زمان برگزاری این المپیادها تمامی دانشگاه‌ها دارای انجمن‌های ورزش‌های همگانی باشند زیرا دانشجویان فعال می‌توانند در همه زمینه‌ها به ما کمک کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 998135

وب گردی

وب گردی