150 هزار واحد مسکن مهر تا آخر سال آماده تحویل است

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر گفت: خوشبختانه روند تحویل واحدهای مهر در چند ماه اخیر شتاب گرفته است و انتظار می‌رود تا پایان سال 150 هزار واحد را به متقاضیان واگذار شود.

به گزارش ایسکانیوز؛ از تارنمای وزارت راه و شهرسازی، «احمد اصغری مهرآبادی» در نشست با مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های سراسر کشور افزود: تحویل 150 هزار واحد مسکن مهر در سال 1397 تکلیف ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بود که در این تقسیم بندی سهم شهرهای دارای بیش از 25 هزار نفر جمعیت 84 هزار واحد، شهرهای زیر 25 هزار نفر 16 هزار واحد و شهرهای جدید هم مطابق سامانه 50 هزار واحد تعیین شد که مجموع آن 150 هزار واحد می شود.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر بیان کرد: عملکرد هریک از دستگاه‌ها در این زمینه مشخص شده و سازمان ملی زمین و مسکن در آخرین گزارش خود به رقم 82 هزار واحد تکمیل شده رسیده است که نشان می دهد به طور تقریبی 98 درصد برنامه محقق شده است.
به گفته وی، به طور میانگین در این چهار ماه 15 هزار واحد تحویل شد. اکنون خوشبختانه از مرز 100 هزار واحد تحویلی عبور کرده‌ایم و با این روند به نظر می‌رسد بتوانیم به 150 هزار واحد تا آخر امسال دست پیدا کنیم.
وی افزود: در فرآیند واگذاری فروش اقساطی بر تحویل اولویت دارد، یعنی باید ابتدا فروش اقساطی انجام بگیرد و بعد از تقسیط و اخذ دفترچه اقساط، واحد تحویل داده شود.
«بنابر مصوبه کارگروه مسکن در ریاست جمهوری قرار شد 107 هزار واحد را تا پایان سال تحویل دهیم؛ مشروط بر اینکه اعتبار مصوب در اختیار ما قرار بگیرد».
مهرآبادی گفت: در استان‌های اردبیل، سمنان، کرمان، گلستان، خراسان رضوی، قم، مرکزی، هرمزگان، لرستان و کرمانشاه شاهد تحقق عملکرد 100 درصدی هستیم و امیدواریم بقیه استان‌ها هم با تلاش خود به هدف برسند چون این مساله شدنی است و می‌توانیم با 30 هزار واحدی که در این استان‌ها باید تکمیل شود، 150 هزار واحد تکلیف شده را به پایان برسانیم.
به گزارش ایرنا، در طرح مسکن مهر قرار است 2 میلیون و 250 هزار واحد مسکونی ساخته و به متقاضیان تحویل شود که تاکنون حدود 2 میلیون واحد آن تکمیل شده و بقیه نیز در دست تکمیل است.

انتهای پیام/

کد خبر: 998155

وب گردی

وب گردی