نگاهی به روزنامه‌های دانشجویی دنیا

روزنامه‌های منتشر شده در دانشگاه‌های جهان به بررسی مسائل مختلفی از جامعه دانشگاهی خود پرداخته‌اند که در ادامه به بیان مختصری از آن‌ها می‌پردازیم.

به گزارش گروه علم‌و‌فناوری ایسکانیوز، روزنامه «گریفون» وابسته به دانشگاه لیدز در انگلستان طی مطلبی با عنوان «یمن: جنگ داخلی باید تمام شود» به قلم « آندره کونگ» به بررسی جنگ داخلی در یمن و مشکلاتی که برای مردم این کشور به وجود آمده می پردازد. نگارنده در این زمینه می نویسد: «سه سال قبل در یمن غذا بود و 50 هزار نفر از گرسنگی هولناک رنج نمی بردند. سه سال پیش مردم یمن خوشحال بودند. این کشور با بدترین نوع قحطی در 100 سال اخیر مواجه شد و این جنگ مخرب با بدترین سختی ها همراه بوده است. مردم بیگناه بدون هیچ مواد غذایی و کمک های پزشکی در معرض بیماری ها قرار دارند. ماجرای یمن بسیار پیچیده شده است و از یک طرف حوثی ها و طرفداران منصورهادی از طرف دیگر حمله ائتلاف عربستان با همراهی آمریکا انگلستان. حملات هوایی عربستان، زیرساخت های حیاتی غیرنظامی یمن و تجهیزات پزشکی را نابود کرده است میلیون ها نفر از خانه هایشان آواره شده اند و بدون آب و غذا از بیماری وبا رنج می برند غیرنظامیان مجبور به تحمل چنین جنگ غیرانسانی شده اند. با توجه به بالا رفتن آمار و ارقام بیماری و گرسنگی نیاز به توقف هرچه زودتر این جنگ است.»

روزنامه« دانشجویان» وابسته به دانشگاه ادینبرو در انگلستان طی مطلبی با عنوان « آیا مشاوره پزشکی در مورد مصرف قرص اشتباه بوده است؟ » به قلم « ایو میلر» به بررسی اثر مصرف قرص های ضدبارداری روی زنان پرداخته است. نگارنده در این زمینه می نویسد: «‌قرص ضد بارداری برای اولین بار در سال 1960 به بازار آمد و در حال حاضر، بیش از 100 میلیون زن در سراسر جهان از این قرص به عنوان یک روش پیشگیری از بارداری و همچنین راهی برای کنترل و تنظیم دوره های عادت ماهانه استفاده می کنند. با این حال، دستورالعمل های جدیدی از دانشکده بهداشت و درمان های جنسی و باروری (FSRH) نشان می دهد که مصرف قرص، هیچ سودی برای 7 روز عادت ماهیانه ندارد. این اطلاعات جدید باعث تغییر روش مصرف قرص توسط زنان شد.»

روزنامه« استنفورد دیلی» وابسته به دانشگاه استنفورد در انگلستان طی مطلبی با عنوان « گزارش سالانه نوشیدن الکل » به قلم « جولیا اینگرم» به ارائه گزارش مصرف سالیانه الکل توسط دانشجویان از سال 2006 تا 2018 می‌پردازد. نگارنده در این زمینه می‌نویسد:« مصرف پرخطر الکل طی 5 سال گذشته ثابت بوده است. در دانشگاه استنفورد هر هفته به دلیل مصرف الکل، حداقل یک دانشجو به اتاق اورژانس می رود. گزارش ها نشان می دهد که به رغم تلاش های متعدد برای کاهش تاثیرات ضرر الکل در جامعه ما، مشکل هنوز ادامه داشته است. دانشگاه با همکاری دانشکده حقوق استنفورد برای ایجاد رویکردهای سالم تر و مقابله با الکل یک گروه برای این امر تشکیل داده است. این گروه برای اولین بار در 20 فوریه تشکیل شد. در طول چهار سال گذشته به طور متوسط 53 دانشجو به دلیل استفاده از الکل، به اتاق اورژانس منتقل شدند. این تعداد شامل دانشجویانی است که در سن 21 سالگی هستند. گزارش ها نشان داد که تعداد افراد شرکت کننده در برنامه‌های اجتماعی رایگان دانشگاه استنفورد در مورد جلوگیری از مصرف الکل طی سه سال گذشته افزایش یافته اند.»

روزنامه« دیلی کالیفرنیا» وابسته به دانشگاه کالیفرنیا در آمریکا طی مطلبی با عنوان «ارزیابی تلاش‌های دانشگاه برای کاهش سوء استفاده جنسی» به قلم « شارون اینکلاس» می نویسد: «دانشگاه تمام تلاش خود را برای جلوگیری از آزار و اذیت جنسی انجام می‌دهد تا به طور موثر، انسانی، عادلانه و شفاف تر از قبل باشد. هر عضو هیئت علمی که از سال 2016 توسط اداره پیشگیری از آزار و اذیت و محاکمه در محوطه دانشگاه مورد بررسی قرار گرفته و متوجه آزار و اذیت جنسی شده است، با اقدام انضباطی روبرو شده است. در برخی موارد مسئله این نوع آزار و اذیت ها هنوز ادامه دارد که برای آن ها مواردی چون اخراج یا تعلیق بدون پرداخت حقوق و گرفتن امتیازات در نظر گرفته شده است؛ اما با همه این موارد مسئولیت پذیری برای برکناری افرادی که سیاست را نقض کرده اند یکسان نیست. همه افراد مورد مجازات های شدید واقع نمی شوند، همان طور که همه تخلفات یکسان نیستند. این اصول کلی پاسخ متناسب، نه فقط به اعضای هیئت علمی، بلکه به دانشجویان و کارکنانی که آزار و اذیت جنسی را مرتکب شده اند، اعمال می شود.»

*مژگان الیکائی

انتهای پیام/

کد خبر: 998162

وب گردی

وب گردی