خودباوری علمی را به جامعه دانشگاهی برگردانیم

دبیر سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ، گفت : برخی از استادان که تحصیلکرده غرب هستند مهره نفوذ علمی دشمنان بوده و با القای تفکرِ ما نمی توانیم به رشد علمی در جهان برسیم و با سایر کشورها رقابت کنیم، افکار دانشجویان را جهت‌دهی منفی می‌کنند.

محمد نوری دبیر سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران بزرگ در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: مقام معظم رهبری اهداف متعالی این بیانیه را معطوف به جوانان کردند.

دبیر سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران‌بزرگ خود باوری را پیش زمینه و لازم برای رسیدن به اهداف این بیانیه دانست و گفت: ما باید در اذهان دانشجویان و استادان به عنوان قشر پیرو در عرصه علم و فناوری مطلب را تبیین کنیم.

وی افزود: برای پیشبرد اهداف نهایی و رسیدن به جایگاه کشور در سال 1440 اولین کار ایجاد امید در جوانان برای رشد و پیشرفت کشور در تمامی حوزه‌ها است.

نوری عنوان کرد: متاسفانه در فضای عمومی دانشگاه ذهن دانشجویان تهی از خودباوری در زمینه پیشرفت علمی است، بخش عمده این تفکر هم به استادانی بر می گردد که در دهه 60 دست آموخته غرب بودند؛ یعنی در کشورهای غربی تحصیلات کردند.

مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی واحد شرق با اشاره به نفوذ علمی در کشور تصریح کرد: برخی از استادان که تحصیلکرده غرب هستند مهره نفوذ علمی دشمنان هستند و با القای تفکرِ ما نمی توانیم به رشد علمی در جهان برسیم و با سایر کشورها رقابت کنیم افکار دانشجویان را جهت دهی منفی می کنند.

وی نقش تشکل های دانشجویی در پیشبرد گام دوم انقلاب را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: در خصوص تبیین گام دوم انقلاب در بحث علم و پژوهش تشکل های دانشجویی می توانند نقش آفرینی کنند. جریان دانشجویی می تواند رسالت و وظیفه دانشگاه که تولید علم است را دوباره یادآوری و قوت بخشی کند.

نوری تصریح کرد: سطح عمومی دانشگاه محل تضارب آراء است که در شکل کرسی آزاداندیشی نمایان می شود، می توانیم به واسطه کرسی های آزاداندیشی و تریبون های آزاد دانشجویی گفتمان سازی علمی را ترویج دهیم.

دبیر سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران بزرگ، گفت: در بسیج دانشجویی استان تهران دبیرخانه تبیین بیانیه گام دوم انقلاب تاسیس شده است که زیر نظر شورای تبیین بسیج دانشجویی استان تهران کار می کند. در این دبیرخانه سرفصل های مد نظر مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب توسط دویست نفر از نخبگان دانشگاهی مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد.

وی پیرامون افراط برخی از فعالان دانشجویی عنوان کرد: یکی از اشتباهاتی که برخی از تشکل های دانشجویی و فعالان دانشجویی و انقلابی انجام می دهند این است. وقتی رهبری به نکته‌ای اشاره می کنند اگر فهم دقیقی درباره آن مطلب نداشته باشیم و شروع کنیم به موج سازی نتیجه عکس می گیریم، کلید واژه را نشر دادن به امید اینکه گفتمان سازی رخ دهد و کار تبلیغی را به ضد تبلیغ تبدیل می کنند، کار افراطی است که توسط برخی از فعالان ناخواسته صورت می گیرد.

نوری اضافه کرد: بسیج دانشجویی نسبت به اصل این بیانیه و شناخت منظومه رهبری اول به جایگاه درست دست پیدا کند و بعد اقدام به موضع گیری شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 998163

وب گردی

وب گردی