دانشگاه آزاد اسلامی در تغییر سیستم بروکراتیک و اداری پیشتاز است

مسئول بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی پس از روی کارآمدن مدیریت جدید، در تغییر سیستم بروکراتیک و اداری دانشگاه پیشتاز بوده است.

عرفان خسرویان مسئول بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تعامل بسیج اساتید دانشگاه ها با تشکل های دانشجویی در راستای تبیین موازین مقام معظم رهبری در بیانیه اخیر ایشان، اظهار کرد: در بیانیه اخیر معظم رهبری، بیش از 40 مرتبه به لزوم توجه به جوانان اشاره شده که نشان دهنده اهمیت توجه به جوانان در گام دوم انقلاب اسلامی است.

وی افزود: در همین راستا 2 پروژه را در بسیج اساتید استان تهران آغاز کرده ایم؛ اولین پروژه، طرح «استاد-دانشجو» است که به تعبیر رهبر انقلاب استادان دانشگاهی فرماندهان و دانشجویان افسران جنگ نرم هستند.

خسرویان ادامه داد: حلقه های حل مسئله با محوریت یک استاد و چندین دانشجو به واسطه این طرح در حال شکل گیری است؛ دانشگاه های تهران، امیرکبیر و علامه طباطبایی جزو دانشگاه‌های پیشتاز در این طرح بوده‌اند.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه های تهران درباره همکاری های دانشگاه آزاد اسلامی در این طرح تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی نیز اقدامات خوبی را در این زمینه آغاز کرده است؛ در واقع این دانشگاه دارای فضای دانشجویی نسبتا پویا‌تری است. به مسئولان بسیج دانشگاه آزاد اسلامی پیشنهاداتی درباره این طرح داده شده است.

خسرویان با اشاره به طرح پایش در دانشگاه آزاد اسلامی، اذعان داشت: این طرح که در راستای هدفمندسازی پایان‌نامه طراحی شده است، به دانشجویان و استادان جهت دهی می کند که طبق یک برنامه خاص حرکت داشته باشند.

وی تاکید کرد: بدون تردید برای این که گام دوم انقلاب اسلامی را با موفقیت برداریم، بایستی از ظرفیت جوانان به خوبی استفاده کنیم؛ اگر جوانان با قدرت پای کار این بیانیه بایستند، قطع به یقین شاهد تحولات ملموسی در کشور خواهیم بود.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه های تهران، گفت: در دهه گذشته دانشگاه ها به یاری مسائل و مشکلات کشور آمده است؛ دانشگاه بود که باعث شد غنی سازی اورانیم حدود 20 درصد شود. شهید شهریاری دانشجوی دانشگاه شریف بود و موفق شد که به وسیله یک خلاقیت و نوآوری، کشور را به عرصه غنی سازی 20 درصد برساند.

خسرویان با انتقاد از ایستادن مردم در صف خرید گوشت یخ زده، خاطرنشان کرد: ما نباید اجازه دهیم که جوانان از عرصه مدیریت کشور حذف شوند؛ بیانیه اخیر مقام معظم رهبری این هشدار را به مسئولان می دهد که بایستی در بخش های مدیریتی کشور از ظرفیت جوانان به خوبی استفاده کنند.

وی در پایان ساختار اداری دانشگاه ها را برای دانشجویان دست و پا گیر دانست و گفت: دانشجویان و استادان جوان بایستی فرآیندها و روش های جدیدی را برای بهبود این موضوع طراحی کنند؛ دانشگاه آزاد اسلامی پس از روی کارآمدن مدیریت جدید، در تغییر سیستم بروکراتیک و اداری دانشگاه پیشتاز بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 998176

وب گردی

وب گردی