آمادگی ترکیه برای میانجی گری در میان هند و پاکستان

در پی بروز تنش‌های اخیر رئیس جمهور ترکیه از آمادگی این کشور برای میانجیگری در میان پاکستان و هند خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی ضمن اعلام آمادگی برای میانجگری بین پاکستان و هند گفت: تشدید و دامن زدن به تنش فایده‌ای برای کسی ندارد.

اردوغان همچنین تاکید کرد: اقدام روز جمعه برادران پاکستانی‌مان در آزاد کردن خلبان هندی به نشانه حسن نیت شایان تقدیر است. امیدواریم دوستان هندی نیز در اقدامی متقابل به این گام مثبت پاسخ دهند.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: «برای برقراری عدالت و آرامش در کشور و جای جای جهان تلاش کرده و مبارزه بی‌وقفه‌مان برای تامین صلح و ثبات در منطقه از افغانستان تا یمن، از لیبی تا سومالی و از آسیای میانه تا کشورهای حوزه بالکان ادامه دارد».

دور جدیدی از تنش میان اسلام‌آباد و دهلی‌نو هفته گذشته در پی انفجار یک خودروی بمبگذاری‌شده در مسیر کاروان پرسنل نیروی ذخیره پلیس مرکزی هند که عازم شهر سرینگر در ایالت جامو و کشمیر بود و در آن 44 تن کشته و 20 تن دیگر زخمی شدند، آغاز شد.

روز 26 فوریه جنگنده های هندی در پاسخ به این حمله یک اردوگاه گروه «جیش محمد» را در خط کنترل کشمیر که تحت کنترل پاکستان قرار دارد، هدف قرار دادند. تنش بین دو کشور صبح چهارشنبه 27 فوریه با ساقط شدن دو جنگنده هندی توسط پاکستان به اوج خود رسید. پاکستان اعلام کرد که جنگنده‌های هندی وارد حریم هوایی این کشور شده اند.

انتهای پیام /

کد خبر: 998199

وب گردی

وب گردی