دانشگاه آزاد اسلامی تاثیر بسیار زیادی در موفقیت‌های ورزشی کشور داشته است

اختتامیه جشنواره ورزشی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال با حضور مسئولین دانشگاه، چهره های ملی ورزشی، هسته های ورزشی این واحد دانشگاهی و برگزیدگان این جشنواره برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد تهران شمال حمیدرضا خالدی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، در ابتدای این مراسم گفت: قرار نیست که دانشجویان در دانشگاه صرفا یک تخصص بیاموزند، آنان کارگزاران آینده این نظام هستند و باید در محیط دانشگاه از تجربیات و اندوخته های فرهیختگان و پیشکسوتان استفاده کنند و در عرصه های مختلف تجربه های مدیریتی بیاموزند و با همراهی استادان مجرب و دلسوز برای عهده داری کارهای بزرگتر در جامعه آماده شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، با بیان اینکه حوزه ورزش یکی از مهم‌ترین حوزه های دانشگاهی است، گفت: ظرفیت تهران شمال از نظر تربیت بدنی و ورزش نسبتا مطلوب است و با برنامه ریزی هایی که با در حوزه معاونت های دانشجویی فرهنگی و آموزشی انجام داده‌ایم، امیدواریم بتوانیم این ظرفیت را بیش از پیش توسعه دهیم و در عرصه ورزش خدمات بیشتری را به دانشجویان عزیز واحد ارائه دهیم.

وی در پایان با تشکر از اعضای هسته‌های دانشجویی که برنامه ریزی، مدیریت و اجرای این مراسم را بر عهده داشتند، گفت: همکاری و همدلی شما دانشجویان با بدنه مدیریتی دانشگاه علاوه بر غنی کردن و پربارتر شدن برنامه های دانشگاه، منجر به آموزش و تجربه اندوزی و مهارت آموزی شما و نهایتا ارتقای آمادگی شما برای برعهده گرفتن مسئولیت های آتی در مدیریت اجرایی کشور خواهد شد.

کمال جوانمرد، مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی، در اختتامیه جشنواره ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال با ذکر اینکه از 11 میلیون متر مربع فضای آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی 1 میلیون و 572 هزار متر مربع آن ورزشی می باشد، گفت: سرانه ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی بسیار بیشتر از متوسط دانشگاه‌های کشور است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دارای 474 مکان ورزشی مناسب است، گفت: این دانشگاه علاوه بر اینکه ورزش کشور را علمی و آکادمیک کرد، در سال های اخیر تاثیر بسیار زیادی هم در موفقیت آن داشته است.

جوانمرد با اعلام اینکه دانشگاه آزاد اسلامی 983 رشته محل تربیت بدنی با 536 عضو هیات علمی و حدود 53 هزار دانشجو در این رشته دارد، در خصوص اثرگذاری دانشگاه آزاد در موفقیت های ورزشی کشور گفت: به عنوان نمونه 62 نفر از مدال آوران جاکارتا یعنی حدود 70 درصد کل مدال آوران این مسابقات از خانواده دانشگاه آزاد اسلامی بودند.

مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان با اظهار اینکه در سال جاری 34 رویداد ورزشی در سطح دانشگاه آزاد اسلامی داشته ایم، اعلام کرد: هم اکنون این دانشگاه در رشته های مختلف ورزشی 18 تیم در لیگ برتر کشور دارد که شامل 8 تیم ورزشی بانوان و 10 تیم ورزشی آقایان می شود.

دانشجو متین ریماز، به نمایندگی از دانشجویان واحد تهران شمال ضمن تشکر از مسئولین دانشگاه، برگزاری این جشنواره را نمونه ای دیگر از همکاری دانشجویان و مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال دانست و از آنان خواست که به دانشجویان و جوانان اطمینان کنند و از پتانسیل عظیم آنها در تمام واحدهای دانشگاهی استفاده کنند.

در خاتمه این مراسم، با حضور چهره های ملی رشته های مختلف ورزشی و مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی و مسئولین واحد تهران شمال با اهدای لوح و کاپ قهرمانی و هدایایی از برگزیدگان جشنواره ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال تقدیر شد.

سیامک البرز، مدیر امور ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال با بیان اینکه در این مسابقات بیش از 320 نفر از دانشجویان، استادان و اعضای هیات علمی شرکت داشتند که 82 نفر از آنها موفق به کسب مدال شدند.

وی برگزاری این مسابقات را منجر به کشف استعدادهای ورزشی در سطح واحد دانست و گفت 7با یک برنامه اجرایی دقیق و منظم در آینده نزدیک ظرفیت های ورزشی واحد را در سطح استان و ملی ارتقا خواهیم داد.

در این مراسم میهمانان ویژه‌‌ای از چهره‌های محبوب ورزشی و مسئولان تربیت بدنی حضور داشتند، حمید درخشان کاپیتان تیم ملی و بازیکن اسبق تیم پرسپولیس، صادق ورمزیار بازیکن اسبق تیم فوتبال استقلال، شایان مصلح بازیکن تیم ملی فوتبال، علی خسروی داور پیش کسوت فوتبال، دکتر نصیرزاده مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی، سردار کاظم یزدانی مسئول تربیت بدنی سپاه تهران بزرگ، میرحسینی مربی تیم ملی فوتبال دانشجویان، استاد یوسف شیرزاد بنیانگذار کاراته آزاد ایران، محمد منفرد دبیر اسبق فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی، مهدیس میرزایی قهرمان کیوکوشین کشور، محمد تویسرکانی بازیکن اسبق تیم فوتبال، جلال عسگری معاون اسبق سازمان ورزش شهرداری تهران، محمد تقی زاده بازیکن اسبق فوتبال، از جمله میهمانان مراسم اختتامیه جشنواره ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال بودند.

کد خبر: 998221

وب گردی

وب گردی