فردی نمی تواند زیر ۲ ساعت در تهران مواد مخدر تهیه کند

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران گفت: زمان دسترسی به موادمخدر در تهران به ۲ ساعت افزایش پیدا کرده است و فردی نمی تواند زیر ۲ ساعت در تهران مواد مخدر تهیه کند.

به گزارش ایسکانیوز، سرهنگ محمد بخشنده رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران صبح امروز در نشست خبری پایان سال گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در سال جاری در بحث شناسایی و دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر (بیش از ۶۱ باند)، بیش از ۷۲۰ قاچاقچی که به صورت باندی فعالیت می‌کردند و… را در کارنامه دارد.

وی افزود: در حوزه شناسایی و دستگیری عوامل توزیع مواد مخدر بیش از ۷۰ هزار نفر دستگیر شدند که اکثراً معتادان بودند.

بخشنده گفت: در کنترل راه‌های مواصلاتی (۱۴ محور) تهران، گشت‌های ضربت اعزام کردیم و این محورها کاملاً زیر نظر است.

وی ادامه داد: بیش از ۲۰ هزار نفر معتاد متجاهر در تهران داریم که بخشی از این معتادان کارتن خواب هستند (حدود ۵ هزار نفر) که با همکاری شهرداری و راه دادن معتادان متجاهر به گرمخانه‌های شهر، سعی کردیم آنها را سامان دهیم.

سرهنگ بخشنده تصریح کرد: حدود 1000 نفر اتباع خارجه (مهاجران افغانستانی) که اعتیاد داشتند و در بخش توزیع مواد هم فعال بودند جمع آوری شده و به کشورشان بازگردانده شدند.

وی ادامه داد: از بهزیستی تقاضا می‌کنیم برخی از معتادان که سن بالایی دارند و یا دارای زخم‌های باز و عفونی هستند را نگه داری و برایشان برنامه داشته باشد.

بخشنده گفت: حدود ۱۰۰ کودک بلاتکلیف (یا اعتیاد دارند یا خانواده‌هایشان معتاد هستند یا از آنها برای خرید و فروش مواد استفاده می‌شود) داریم که قرار است وزارت بهداشت برای درمان آنها اقدام کند تا این کودکان به محل قبلی برنگردند.

وی گفت: در سال جاری بیش از ۱۲ باند را که در فضای مجازی فعالیت می‌کردند شناسایی و منهدم کردیم که بزرگترین این باندها، باندی بود که در قم، کاشان، کرمانشاه، قزوین و تهران فعالیت می‌کردند، این باند که ۸ سرشاخه اصلی داشت در واتساپ و اینستاگرام فعال بودند که بعد از ۳ ماه اقدام شبانه روزی و اطلاعاتی این باند منهدم شد.

سرهنگ بخشنده تصریح کرد: یکی از استان‌هایی که در بحث پاکسازی مدارس تا شعاع هزار متری موفق بوده است، تهران بود که با برنامه ریزی تمام مدارس شهر تهران را پوشش دادیم و بیش از هزار نفر خرده فروش و معتاد به همراه ۲۰ کیلو مواد مخدر جمع‌آوری شده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر گفت: زمان دسترسی به مواد مخدر در تهران به ۲ ساعت افزایش پیدا کرده است و فردی نمی‌تواند زیر ۲ ساعت در تهران مواد تهیه کند.

بخشنده گفت: حدود 1000 نفر معتاد زن در تهران داریم و در تهران مکانی برای نگهداری از این افراد نیست. برخی از آنها باردار هستند، برخی ترنس هستند و برخی شرایط ظاهری خوبی ندارند و مکانی برای نگهداری این افراد نداریم.

بخشنده در پایان گفت: بالاترین مصرف مواد در تهران تریاک است و بعد از آن هروئین، شیشه و حشیش است. مصرف ماده مخدر گل در تهران در حال افزایش است.

مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 998229

وب گردی

وب گردی