اجرای طرح تحول راهبردی با محوریت اقتصاد مقاومتی در دانشگاه تربیت مدرس

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس، گفت: طرح تحول راهبردی در دانشگاه تربیت مدرس اجرا می‌شود که از محورهای چهارگانه این طرح، موضوع اقتصاد مقاومتی است و سیاست هایی را در پیش گرفته ایم که در صورت تحقق آن ها می توانیم گام موثری را در توسعه کشور برداریم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر کلباسی معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس در همایش اقتصاد مقاومتی با رویکرد حمایت از کالای ایرانی، اظهار کرد: امروز میراث‌دار رژیمی هستیم که وابستگی شدید به نفت و تک محصولی داشت؛ کشورهای استعمارگر کشورهایی هستند که در این دسته قرار دارند و با تحریم های اقتصادی ما را مورد هجمه قرار می دهند. لذا باید با در پیش گرفتن سیاست های اقتصاد مقاومتی با این هجمه مقابله کنیم.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی یک علم است و نه روش؛ بایستی به مبانی این علم آگاه باشیم که بتوانیم از بحران فعلی کشور عبور کنیم.

کلباسی ادامه داد: وظیفه تمامی ارگان ها از جمله وزارت علوم این است که در این راستا حرکت کنند تا بتوانیم مشکلات فعلی را حل کنیم.

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس، تصریح کرد: چالش فعلی کشور را باید به فرصت تبدیل کنیم به طوری که واردات بی رویه به صادرات حداکثری تبدیل شود؛ در تولید نیازهای کشور ناتوان نیستیم.

کلباسی اذعان داشت: ممکن است در رقابت برای کیفیت اندکی کم توان باشیم؛ اما هیچ گاه در تولید محصول ناتوان نیستیم لذا باید بر کیفیت محصولات نظارت بیشتری داشته باشیم.

وی در پایان گفت: طرح تحول راهبردی را در دانشگاه تربیت مدرس داریم که از محورهای چهارگانه این طرح، موضوع اقتصاد مقاومتی است. ما در دانشگاه تربیت مدرس سیاست هایی را در پیش گرفته ایم که در صورت تحقق آن‌ها می توانیم گام موثری را در توسعه کشور برداریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 998230

وب گردی

وب گردی