صدا‌وسیما کارنامه عادلانه ای از عملکرد چهل ساله نظام اسلامی ارائه کرد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: صدا و سیما کارنامه عادلانه ای را از عملکرد چهل ساله نظام اسلامی ارائه کرد؛ گزارش های صدا و سیما در این خصوص بسیار امیدوار کننده بود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدرضا باهنر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در همایش «اقتصاد مقاومتی با رویکرد حمایت از کالای ایرانی» که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، اظهار کرد: هنوز نتوانسته ایم آن طور که باید، راه اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری را پیدا کنیم و مسئولان تا بدین لحظه در این راستا ناتوان بوده اند.

وی افزود: در بیانیه رهبری ایشان راهی برای آینده کشور روشن کردند و دارای راهبردهای فراوانی بود.

باهنر ادامه داد: درصورت بحث درباره بیانیه مقام معظم رهبری، در ابتدا باید بررسی کنیم که ما باید چه کاری انجام دهیم و مسئولیت‌ها را بر گردن دیگران نیندازیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: صدا و سیما کارنامه عادلانه ای را از عملکرد چهل ساله نظام اسلامی ارائه کرد؛ گزارش های صدا و سیما در این خصوص بسیار امیدوار کننده بود. یکی از فرازهای بیانیه اخیر مقام معظم رهبری این بود که باید به نسل های آینده امید را تزریق کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به برخی از مشکلات به وجود آمده در کشور گفت: در حال حاضر مشکلات زیادی را در کشور داریم که نشات گرفته از کم کاری ماست؛ در سال ۱۲۹۹ هر دلار در ایران ۱.۵ ریال بوده است البته که این اعداد نشان دهنده اقتصاد خوب و بدون مشکل نیست.

وی اذعان داشت: در برهه های مختلف در طول این چهل سال تورم های بی سابقه ای داشته ایم، به طوری که در دولت آقای هاشمی تورم به حدود ۴۰ درصد نیز رسید؛ مشکل اساسی اقتصاد کشور ما، عدم افزایش بهره وری است. متوسط رشد اقتصادی کشور پس از انقلاب اسلامی حدود ۳ درصد بوده است.

باهنر اضافه کرد: کشور چین در ۴۰ سال گذشته رشد اقتصاد ۳۳ برابری را داشته است؛ هزینه های کشور ما به شدت بالاست در حالی که از منابع غنی کشور به خوبی استفاده نکرده ایم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که در دنیا رتبه سوم را در مصرف انرژی داریم، اظهار کرد: امروز حدود ۹ میلیون بشکه نفت تولید می کنیم، ۳ میلیون آن را صادر کرده و ۶ میلیون باقی مانده سوزانده و محیط زیست را آلوده می کند.

وی با اشاره به بودجه سال۹۸ گفت: وقتی از رادیو صحن علنی مجلس را گوش می دهم، برای نمایندگانی که می خواهند این بودجه را بررسی کنند غصه ام می گیرد؛ قطعا دولت در عملیاتی کردن بودجه سال ۹۸ ناتوان خواهد بود‌.

وی افزود: حل مشکلات بانکی و دیگر مشکلات کشور نیاز به یک گام سنگین رو به جلو دارد؛ متاسفانه توسعه در کشور ما با مشکلاتی مواجه است. اگر سال آینده هر نفر ۳۰ درصد در مصرف برق صرفه جویی کند، می تواند ۷۰ درصد باقی مانده را به صورت رایگان استفاده کند.

باهنر بیان کرد: عدم بهره وری مهم ترین مشکل کشور ماست؛ هر روز حدود هزار میلیارد دلار هزینه عدم بهره وری می‌پردازیم. آموزش عالی کشور بهره وری بسیار کمی دارد؛ البته دارای تولید مقالات بالایی هستیم اما استفاده کمی از این مقالات در حوزه های صنعتی و اقتصادی می شود.

وی در پایان با اشاره به اقتصاد مقاومتی گفت: یکی از دستور جلسات اجلاس داووس اقتصاد مقاومتی بوده است لذا باید به این موضوع توجه بیشتری داشته باشیم؛ البته که نمی توانیم از تار عنکبوت اقتصاد جهانی خودمان را جدا کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 998232

وب گردی

وب گردی