۷ اثر به مرحله نهایی  جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران راه یافتند

دبیر بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران گفت: ۷ اثر هم در بخش تجربه‌های اجرایی به مرحله نهایی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران راه یافتند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاهی ایسکانیوز، نشست خبری بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران صبح امروز (یکشنبه ۱۲ اسفندماه ۹۷) در تالار مشاهیر تئاتر شهر برگزار شد.

امین مختاری، دبیر بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران در این نشست اظهار کرد: امسال ۷۲۰ طرح از استان های تهران و البرز گرفته‌ایم و بعد از بازبینی اول، ۸۶ اثر انتخاب شدند. در بخش پژوهش، ۲۶ چکیده مقاله داشتیم که ۱۸ مقاله در بازبینی مورد تایید قرار گرفتند.

وی ادامه داد: ۷ اثر هم در بخش تجربه‌های اجرایی به مرحله نهایی راه یافتند.

مختاری تصریح کرد: بچه‌های فعال در شهرستان از امکانات کمتری برخوردارند و به همین خاطر سعی کردیم نگاه ویژه ای داشته باشیم و اجراها را به مناطق ببریم. از دو استاد خارجی نیز دعوت شده است تا بتوانیم در شهرستان ها، وُرک‌شاپ برگزار شود.

وی افزود: تلاش کردیم با مذاکره، شرایط را تسهیل کنیم. فراخوان های متعددی منتشر کرده و با تک‌تک علاقمندان مصاحبه‌هایی انجام شد تا خروجی مناسبی داشته باشیم.

دبیر بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران تاکید کرد: در حال حاضر هدف‌گذاری های لازم صورت گرفته است تا جوانان فعال در تئاتر که جوایز کسب کرده اند در کنار داوران باسابقه قرار گیرند تا بتوان برای آینده نیز داور پرورش داد.

مختاری ادامه داد: از دوستان خواستیم آسیب شناسی کرده و انتقادات و پیشنهادات خود را در انتهای فرم‌ها بنویسند. بیش از هزار پیام نیز دریافت کردیم و امیدواریم به یک جمع بندی منسجم برسیم.

مختاری با اشاره به نوسان قیمت ارز و تاثیرش بر جشنواره تئاتر دانشجویی گفت: از مدت ها قبل با سفارت کشورهای دانشگاه مبدا برای حضور در این جشنواره صحبت و تاکید کردیم قرار نیست دستمزدی بپردازیم.

وی تاکید کرد: خدا را شکر نهادهای ذیربط نهایت همکاری را با ما داشتند و هیچ مشکلی برای ورود میهمانان خارجی به ایران وجود ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 998233

وب گردی

وب گردی