برخی می‌خواهند فعالیت‌های پرورشی و تربیتی را کوچک جلوه دهند

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، گفت: علی‌رغم این موضوع که برخی می‌خواهند فعالیت‌های پرورشی و تربیتی را کوچک جلوه دهند، ما در تمام عرصه‌های نظام و انقلاب حضور پررنگی داشته و حتی در بخش‌هایی که جزو شرح وظایف ما نیز نبوده فعال بوده‌ایم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در همایش گرامیداشت هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی (یاوران تربیت) که صبح امروز (یکشنبه) در سالن وزارت کشور برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر به حضور حدود ۳ هزار مربی، معاون و مشاور پرورشی که در خط مقدم فعالیت‌های پرورشی و تربیتی هستند، اشاره و اظهار کرد: حوزه امور تربیتی و پرورشی فراز و فرودهای زیاد و عملکرد افتخار آمیزی داشته است.

وی ادامه داد: علی‌رغم این موضوع که برخی می‌خواهند فعالیت‌های پرورشی و تربیتی را کوچک جلوه دهند، ما در تمام عرصه‌های نظام و انقلاب حضور پررنگی داشته و حتی در بخش‌هایی که جزو شرح وظایف ما نیز نبوده فعال بوده ایم.

کاظمی تصریح کرد: آسیب‌شناسی و بازبینی برنامه‌ها و رویکردها در حوزه تربیتی، امری ضروری است. ما دو فرصت مهم پیش داریم که اولی فرصت پشتوانه‌های نظری ارزشمند نظام تعلیم و تربیت و تأکیدات مقام معظم رهبری است و دیگری رویکرد حاکم بر سند تحول است که صددرصد تربیتی‌ست.

وی افزود: همچنین بزرگ ترین هدف میانی، سند برای نظام تعلیم و تربیت دستیابی به حیات طیبه و مهم‌ترین استراتژی تعلیم و تربیت تمام‌ساحتی خواهد بود.

کاظمی بیان کرد: سند تحول بنیادین، فراروی ماست و بزرگترین چرخش تعلیم و تربیت، حرکت از رویکرد آموزشی به رویکرد فرهنگی تربیتی است که همین موضوع، وظیفه ما را سنگین می‌کند و قطعا برای اجرای آن به فرصت نیاز داریم.

وی در پایان گفت: تغییر رویکردهای وزیر آموزش و پرورش برای این است که سهم فعالیت‌های پرورشی در فعالیت‌های آموزش و پرورش زیاد شود و هدف نهایی و والای سند تحول بنیادین نیز در سایه این برنامه‌ها محقق خواهد شد‌.

همچنین در این مراسم با حضور وزیر آموزش و پرورش، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت و مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران از خانواده 8 شهید تقدیر شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 998248

وب گردی

وب گردی