ظریف با هوشمندی، چهره ایران را در جهان بهبود بخشید

طلال سلمان روزنامه نگار سرشناس لبنانی گفت: محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران با مهارت و قابلیت های دیپلماتیک، هوشمندی فراوان و فرهنگ بالایی که دارد، چهره ی انقلاب اسلامی را در جهان بهبود بخشیده است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ سلمان در پایگاه خبری 'علی الطریق'نوشت: اگر مخاطبی به چهره گشاده رو و خندان محمد جواد ظریف فکر کند، ناخواسته و بی اختیار تصویر شخصی زیرک و هوشمند در ذهنش ترسیم می شود.
وزیر خارجه انقلاب اسلامی ایران فارغ التحصیل دانشگاه های آمریکاست. برای دست یابی به توافق هسته ای با باراک اوباما رئیس جمهوری وقت آمریکا سرسختانه مبارزه کرد.
او به تک تک پایتخت های دنیا سفر می کند تا مقامات ارشد دولت ها را متقاعد کند که ایران با وجود اینکه خواسته هایش فراتر از مرزهایش می باشد، یک کشور عادی و طبیعی است.
سلمان نوشت: چند روز پیش ظریف با همان سبک و روش خود به طور ناگهانی استعفایش را از طریق رسانه های اجتماعی اعلام کرد و حسن روحانی رئیس جمهوری نیز در پاسخ به او به سبک خود، با آن به طور قاطعانه مخالفت کرد و این گونه جایگاه و شأن خود را بار دیگر یافت و در منصبش باقی ماند.
خود را از سمت وزارت امور خارجه اعلام کرد. خبر استعفای محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه، به سرعت به خبر فوری رسانه‌های مهم داخلی و خارجی تبدیل شد.
در همین حال، نامه صبح (هشتم اسفندماه)روحانی در رد استعفای ظریف که در رسانه های داخل و خارج کشور بازتاب گسترده ای داشت، پایانی شیرین بر این خبر شوک آور بود.
این نویسنده لبنانی نوشت: درست است که انقلاب اسلامی به رهبری آیت الله خمینی، ایران را آماده کرد تا با مهارت دیپلماتیک، پایبندی به مواضع اصولی و درک اهمیت جایگاهش نقش حیاتی و مرکزی خود را در منطقه ایفا کند.
او افزود: انقلاب اسلامی در دعوتش به اسلام متفاوت از دیگر مدعیان که مردم را به اسلام فرا می خوانند اما راه شیاطین را در پیش می گیرند؛ عمل می کند.
سلمان ادادمه داد : به راستی ما (کشورهای عربی) چه زمانی چنین وزیری با این میزان از هوشمندی و زیرکی داشتیم که با کشورهای 5+1 به رهبری آمریکا گفت و گو کند تا مصلحت کشورش را در توافق هسته ای محقق کند؟

ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 998301

وب گردی

وب گردی