تاریخ اعزام راهیان نور بسیج اساتید دانشگاه آزاداسلامی مشخص شد

مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاداسلامی، گفت: راهیان نور بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی 24 لغایت 27 اسفندماه برگزار خواهد شد.

محمود هاشمی مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاداسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص اردوهای جهادی، گفت: اردوهای جهادی باعث خودسازی، افزایش فضیلت، بالا رفتن درجه تواضع و متعالی شدن افراد می‌شوند.

هاشمی با اشاره به اینکه در بسیج اساتید دانشگاه آزاداسلامی یک نفر به عنوان متولی و دبیر اجرایی امور جهادی تعیین شده است، گفت: وظیفه این دبیر هماهنگی برگزاری اردوهای جهادی و تعیین مناطق محروم به عنوان جامعه هدف است.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاداسلامی با تاکید بر اینکه جنس فعالیت اردوهای جهادی در بسیج اساتید با سایر اقشار متفاوت است، گفت: البته این جنس تفاوت به معنای این نیست که استادان جهادگر کارهای سخت فیزیکی را انجام نمی دهند، بلکه رویکرد این گونه است که بتوانیم حداکثر اثرگذاری را داشته باشیم حال سخت ابزاری یا نرم افزاری.

وی تصریح کرد: استادان در اردوهای جهادی با شناسایی ظرفیت و قابلیت های مناطق محروم اقدام به طرح ریزی نقشه راه و بومی سازی برای آبادانی و سازندگی در این مناطق می کنند. به عنوان مثال برخی از استادان که تخصص فنی دارند می توانند حکم مشاور و راهنما داشته باشند.

هاشمی در خصوص فعالیت های فرهنگی در مناطق محروم، عنوان کرد: استادانی که در حوزه فرهنگی و اجتماعی می توانند در مناطق محروم خدمت‌رسانی کنند، در این مناطق حضور پیدا کرده و برنامه ها و رویکردهایی را در قالب گفتمان سازی و جریان سازی ایجاد می کنند.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاداسلامی با بیان خبر اینکه به احتمال زیاد امسال عید اردوهای جهادی اساتید را در دانشگاه آزاداسلامی نداریم، تصریح کرد: بسیج اساتید حدود چهل روز درگیر اعزام راهیان نور است، به خاطر همین تداخل امسال آمادگی صد‌درصدی برای برگزاری به بهترین نحوه و شکل اردوها نیست.

وی اضافه کرد: به دنبال سازماندهی و شبکه سازی برای برگزاری اردوی جهادی به بهترین شکل ممکن در ایام تعطیلی استادان در تابستان هستیم تا به بیشتر استان های محروم گروه های جهادی اعزام کنیم.

هاشمی با بیان اینکه بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی متناسب با ماموریتی که بسیج اساتید کشور در خصوص راهیان نور دارد، امسال این سفرها را برگزار می کند، گفت: استادان دانشگاه آزاد اسلامی به همراه خانواده می توانند در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق جنگی دوران دفاع مقدس اعزام شوند، محل اسکان استادان اماکنی است که بسیج اساتید کشور در نظر گرفته است.

هاشمی اذعان داشت: استادان می توانند با حضور در این مناطق با دستاوردهای نظام از نزدیک آشنا شوند، وضعیت تحولهایی که اتفاق افتاده را ببینند و با توجه به رسالتی که دارند به دانشجویان انتقال دهند.

هاشمی در خصوص تاریخ اعزام راهیان نور استادان دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: راهیان نور بسیج اساتید 24 لغایت 27 اسفندماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 998312

وب گردی

وب گردی