هیچکس حق تصویربرداری از مامور پلیس را ندارد

فرمانده ناجا گفت: هیچکس حق تصویربرداری از مامور ناجا در حین عملیات و توهین به او را ندارد.

به گزارش ایسکانیوز، سردار حسین اشتری در دومین روز از چهاردهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهور ناجا گفت: هیچکس حق ندارد به مامور ما توهین کند. کسی حق تصویربرداری از مامور در حال خدمت و توهین به او را ندارد.

وی با بیان اینکه ما با قاطعیت از ماموران متعهدمان حمایت می‌کنیم، گفت: مامور ما جانش را می‌دهد برای حفظ امنیت و البته اگر تخلفی هم باشد سامانه ۱۹۷ برای نظارت بر رفتار ماموران است.

استقبال اشتری از ادغام بانک‌ها

فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنانش از ادغام بانک‌های نیروهای مسلح با یکدیگر استقبال کرد و گفت: مسئله ادغام بانک‌ها کار بزرگی بود که انجام شد و خبر خوبی بود که ما شنیدیم که انشالله منجر به افزایش خدمات به کارکنان و مردم شود.

فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنانش به مسئله ایمنی راه‌ها اشاره کرد و گفت: بودجه ایمنی راه‌ها خیلی کم است و بعضاً تمام آن نیز تامین نمی‌شود. این مسئله باید مورد توجه قرار بگیرد. تمام مولفه‌های کاهش حوادث دست پلیس نیست و همه دستگاه‌ها باید توجه کنند.

اشتری با بیان اینکه اعتماد مردم به پلیس افزایش پیدا کرده است، افزود: مردم قدر پلیس را می‌دانند. سال گذشته چهار موسسه نظرسنجی انجام داده که نشان داد اعتماد مردم به پلیس افزایش داشته، امسال نیز نتایج این نظرسنجی‌ها که در بیرون از ناجا انجام شده نشان داد که اعتماد به پلیس بیشتر از پارسال شده که البته نمودهای آن نیز مشخص است و دیدید که مردم در تشییع شهدا چه حضور با شکوهی دارند.

با مردم گزینشی رفتار نمی‌کنیم

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه رفتار گزینشی با مردم نداریم، گفت: اعمال قانون برای همه است و ما نمی‌گوییم که فلان فرد، فلان خودرو و … جریمه شود. همه در برابر قانون یکسان هستند.

وی با بیان اینکه هر زمان که مأمور ما خودرویی را اعمال قانون کند برای نظم اجتماعی و سلامت مردم این کار را انجام می‌دهد، گفت: بعضی‌ می‌گویند که پلیس از جریمه‌ها سود می‌برد. خیر! اینطور نیست. تمام این جریمه‌ها به خزانه دولت واریز می‌شود و ما هیچ نفعی نداریم. در واقع پول تمام کارهای خدماتی که ناجا انجام می‌دهد، به حساب دولت می‌رود و نفعی برای ما ندارد که البته درستش هم همین است.

اشتری اضافه کرد: ما قانون را اجرا می‌کنیم و مهم اجرای قانون است و هر کسی که می‌خواهد ناراحت شود یا نشود، مهم نیست. اجرای قانون برای ما اهمیت دارد و ما هیچ تبعیضی نداریم. اگر مأمور ما نیز در اجرای قانون کوتاهی کند ما حتماً به آن رسیدگی می‌کنیم.

اشتری با تاکید بر اینکه حفظ جان مردم برای ما بسیار مهم است، گفت: مأموران حتماً باید در جای مناسبی مستقر شوند. «من» این حرف را به شما می‌گویم و تاکید دارم که اگر بنا باشد تا اعمال قانون در محلی صورت بگیرد که اتفاقی برای مأمور ما بیفتد ما این را نمی‌پذیریم و نباید اینطور باشد. اگر مثلاً در ۱۰۰ نقطه امکان کار وجود ندارد و جان و سلامت مأمور راهور به خطر می‌افتد من می‌گویم با آن ۱۰۰ نقطه کاری نداشته باشید.

فرمانده ناجا تاکید کرد: ما با تک تک مواردی که به مأموران تعدی شود برخورد می‌کنیم. ما هیچ موردی را از قلم نینداختیم، چه در استان فارس چه در شمال، چه در نقاط دیگر. ما قاطعانه با آن کسی که رفتار تند و زشتی با مأمور ما داشت، برخورد کردیم اما ممکن است به‌درستی اطلاع رسانی نشده باشد بنابراین همین جا از معاونت اجتماعی ناجا می‌خواهم که این موارد را اطلاع‌رسانی کند چرا که مردم خوشحال می‌شوند که ببینند چطور از حق پلیس دفاع می‌شود البته تعرض به مأموران پلیس بسیار کمتر شده است اما با توجه به توسعه فضای مجازی تصاویر آن بیشتر منتشر می‌شود.

فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنان خود به مأموران پلیس راهور گفت: مراعات مردم را بکنید. مردم در فشار اقتصادی هستند و ما نمی‌خواهیم رفتار پلیس باعث افزایش فشار بر مردم شود. اعمال قانون باید با رعایت احترام به مردم باشد و اگر خانواده‌ها نیز در خودرو هستند باید به آنان توجه شود. خوب است این را هم بدانیم که یکی از مأموران پلیس خودرویی را که راننده‌اش همراه با خانواده در سفر بود و مرتکب تخلف حادثه‌ساز شده بود، توقیف کرد اما با توجه به حضور خانواده به راننده گفت که دو راه داری یا برای خانواده‌ات آژانس بگیرم و خودرو را توقیف کنیم یا به نزدیکترین شهر بروی و خانواده‌ات را بگذاری سپس خودرو را توقیف کنیم. ما چنین مامورهایی داریم که اینطور به فکر مردم هستند.

مأموران پلیس حق کمین ندارند

اشتری با تاکید بر اینکه مأموران پلیس به هیچ عنوان حق کمین در جاده‌ها را ندارند، گفت: مأمور پلیس باید در جایی بایستد که از سوی مردم و رانندگان رؤیت شود. جایی نباشید که مردم شما را نبینند. کمین کردن کار درستی نیست و اگر باید در سر پیچ‌ها بایستید، در آن پیچی مستقر شوید که مردم شما را ببینند چرا که حضور پلیس به مردم آرامش می‌دهد.

فرمانده ناجا اضافه کرد: آمار توقیف و جریمه برای ما ملاک نیست. اینکه بگویم در یک روز باید قبض تمام شود یا اینکه تا ۱۰ نفر را جریمه نکردی، برنگرد به هیچ عنوان وجود ندارد و اصلاً نباید چنین کاری انجام شود. ما اتفاقاً دلمان می‌خواهد که سال آینده آمار بدهیم و بگوییم با آگاه سازی مردم و استفاده از تجهیزات، جریمه‌ها نیز ۵۰ درصد کاهش یافته است. شهر ایده آل برای ما شهری است که در آن جرمی رخ ندهد.

وی اضافه کرد: گاهی همه چیز را از چشم ما می‌بینند و می‌گویند چرا در فلان هفته تصادف زیاد شد. مگر اینها را ما تربیت کردیم و دیگر دستگاه‌ها مسئولیت ندارند. من امیدوارم که به وظایف همه دستگاه‌ها توجه شود.

اشتری با تاکید بر اینکه بهترین مبارزه با آمریکا خدمت به مردم است، گفت: مأموران پلیس بدانند اگر به این مردم خدمت کردند و رفتارشان سبب دلگرمی و امیدواری مردم به این نظام شد بهترین مبارزه را با آمریکا کرده‌اند.

فرمانده ناجا اضافه کرد: امسال ما به معیشت کارمندان‌مان نیز توجه کرده‌ایم و برنامه پنج ساله‌ای را برایشان آغاز کرده‌ایم و ان شاءلله خبرهای خوبی در این زمینه خواهیم شنید.

وی در پایان به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این بیانیه بسیار کارگشا بود و مسیر جمهوری اسلامی در آغاز دهه پنجم را به خوبی مشخص کرد. امیدواریم همه به آن توجه کنند و در ناجا نیز توجه ویژه‌ای به آن خواهد شد.

اشتری همچنین در حاشیه این همایش با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش آیا مصوبه مجلس در خصوص اعلام پیامکی تخلفات رانندگی از سوی ناجا اجرا خواهد شد یا خیر؟ گفت: این موضوع هنوز به ما ابلاغ نشده است اما تلاش می‌کنیم تا با رفع موانع و مشکلات آن را اجرایی کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه با وزارتخانه‌های مختلف برای کاهش تصادفات رانندگی جلسه داشتیم، اظهارکرد: عامل انسانی در وقوع تصادفات بسیار مؤثر بوده است اما ما امیدواریم وزارت راه نیز که در حوزه زیرساخت‌ها وظیفه اصلی را دارد، اقداماتی انجام دهد تا مشکلات ما حل شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 998323

وب گردی

وب گردی