ایران به قله تولید داروهای پیچیده زیستی صعود کرد

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر در دنیا داروهای زیستی با فناوری های پیچیده ای وجود دارد که جوانان ایرانی به این فناوری ها دست یافته اند.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی در خصوص دستیابی ایران به تولید داروهای زیستی، بیان کرد: برخی داروهای زیستی فناوری پیچیده ای دارند و تنها چند کشور این داروها را تولید می کردند؛ اما ایران نیز به جرگه تولیدکنندگان این نوع داروها پیوست.

وی افزود: کیفیت داروهای تولیدی در ایران با نمونه های مشابه خارجی برابری می کند و از نظر تاثیر دارویی، هیچ تفاوتی بین داروهای تولیدی در ایران و دنیا وجود ندارد.

به گفته قانعی، یکی از داروهایی که فناوری پیچیده ای دارد و تنها در یک شرکت دانمارکی تولید می شد، داروی فاکتور 7 و 8 بود که جوانان و متخصصان ایرانی به فناوری تولید این دارو دست یافتند و عنوان دومین کشور تولیدکننده این دارو را به ایران اختصاص یافت.

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین بیان کرد: وقتی از یک محصول صحبت می کنیم یعنی دانش مربوط به آن نیز در کشور شکل گرفته است و وقتی از دانش صحبت می کنیم یعنی نیروی انسانی دانشمند مورد نیاز را در کشور داریم.

وی ادامه داد: باید از تخصص جوانان برای تولید داروهای زیستی استفاده کنیم؛ زیرا در شرایط تحریم که فرآورده های دارویی به سختی به ایران می رسد، تنها راه نجات کشور، بهره گیری از تخصص و توان جوانان و دانشگاه های کشور است.

انتهای پیام/

کد خبر: 998347

وب گردی

وب گردی