بزرگ‌ترین دستاورد توجه به امور دانش بنیان، حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، گفت: بزرگ‌ترین دستاورد توجه به امور دانش‌بنیان، حرکت به سمت دانشگاه کارآفرینی است که نیازهای کشور را در قالب یک دانشگاه حل مسئله تامین می‌‌کند.

عزیز جوان‌‌پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره هدایت سرمایه‌‌‌های راکد واحدهای دانشگاهی به سمت موضوعات دانش بنیان در دانشگاه آزاد گفت: شرایط لازم برای توسعه و ایجاد محصولات دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد تبریز به وجود آمده و یک مرکز تحقیقاتی و مجتمع آزمایشگاهی مجهز ایجاد کردیم؛ همچنین یک مرکز نوآوری هم داریم که به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: حمایت از مراکز رشد و در راستای آن شرکت‌های دانش‌بنیان متصل به این مراکز، از مهم‌ترین برنامه‌های ما بوده و شرکت‌های دانش بنیانی که در این مراکز وجود دارند از حمایت‌‌های دانشگاه آزاد تبریز بهره‌مند شدند. با توجه به فعالیت‌‌هایی که در راستای توسعه امور دانش‌بنیان داشتیم زیرساخت‌‌‌های لازم، برای هدایت سرمایه‌‌های راکد به سمت توسعه محصولات دانش بنیان فراهم است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر، 103 هکتار زمین کشاورزی متعلق به دانشگاه آزاد در سطح استان داریم که برای تولید محصولات دانش بنیان در حوزه کشاورزی کاربرد دارد و فعالیت‌‌‌‌‌هایی را در این زمینه شروع کردیم.

جوان‌‌پور یادآور شد: حل مسئله و بحران دریاچه ارومیه که طرحی ملی است و مرکز تحقیقات واحد تبریز هم در آن وارد شده، جزو مواردی است که دانشگاه آزاد تبریز با بهره‌مندی از استادان این دانشگاه و استفاده از دانش فنی افراد متخصص در این مرحله وارد شده و دانشگاه آزاد نقش موثری در این پروژه ملی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: بزرگ‌ترین دستاورد توجه به امور دانش‌بنیان، حرکت به سمت دانشگاه کارآفرینی است که نیازهای کشور را در قالب یک دانشگاه حل مسئله تامین می‌‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی زیر‌ساخت‌های لازم برای توسعه امور دانش‌بنیان را فراهم کرده و بدون تردید، با توجه به برنامه‌های تعیین شده در تحقق هدایت سرمایه‌های راکد به سمت امور دانش بنیان در این دانشگاه بدون شک در آینده نزدیک پرچمدار تولید محصولات دانش بنیان در آموزش عالی کشور خواهد شد.

گفتنی است، دکتر طهرانچی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی چندی پیش با تاکید بر توجه به امور دانش بنیان در دانشگاه آزاد، خاطر نشان کرد: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سرمایه‌هایی دارند که از محل سپرده‌گذاری در بانک‌ها، سود بانکی دریافت می‌کنند و این نقدینگی روز به روز ضعیف و ضعیف‌تر می‌شود، این سرمایه‌ها در بودجه آینده به سمت موضوعات دانش‌بنیان هدایت خواهد شد تا بتواند تحول‌آفرین باشد و به جای آنکه ارزش آن به مرور زمان کاهش یابد با طرح‌های دانش‌بنیان ارزش‌ افزوده پیدا کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 998358

وب گردی

وب گردی