دستاوردهای چهل ساله صنعت گیاهان دارویی و طب ایرانی

کتاب «چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی- در مسیر پیشرفت علم و فناوری حوزه صنعت گیاهان دارویی و طب ایرانی» به همت ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توسط نشر دانش‌بنیان فناور منتشر شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، اکنون در روزهای آغازین چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم. انقلابی که سرآغاز تحولات بزرگ و بنیادین در همه حوزه های راهبردی کشور به ویژه علم و فناوری است. پس این روزها فرصت مغتنمی برای بازخوانی دستاوردها در حوزه های مختلف است.

گیاهان دارویی از حوزه های مهم و استراتژیک اکوسیستم انقلاب است که تمامی پیشرفت و توان خود را مرهون رخداد این رویداد بزرگ تاریخی قرن می داند.

بر این اساس کتابی به عنوان «چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی- در مسیر پیشرفت علم و فناوری حوزه صنعت گیاهان دارویی و طب ایرانی» منتشر شد تا بازخوانی و مروری بر دستاوردهای حوزه گیاهان دارویی و طب ایرانی در طی این سال ها باشد.

این کتاب به همت ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی توسط نشر فناور منتشر شده است و در بخش های مختلف به بررسی فعالیت ها و دستاوردهای حوزه گیاهان دارویی و طب ایرانی می پردازد.

بخش نخست آن تاریخچه و روند سیایت گذاری این حوزه را مورد بررسی قرار داده و طب ایرانی و فعالیت های آن را در مقاطع زمانی مختلف بررسی کرده است. البته شرح اهداف و فعالیت های ستاد نیز در این بخش آمده است. در بخش های دیگر به دستاوردهای حوزه گیاهان دارویی در بخش های مختلف همچون کشاورزی، داروها و فرآورده های گیاهی و سنتی، ترویج و فرهنگسازی، تجارت و اشتغال گیاهان دارویی پرداخته شده است.

جهش علم و فناوری در حوزه گیاهان دارویی و طب ایرانی حاکی از ظرفیت های بزرگ انقلاب اسلامی در چهل سال گذشته است. در این کتاب نیز سعی شده مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی و پیشرفت های جمهوری اسلامی را در بخش گیاهان دارویی و طب ایرانی مورد تدقیق و بازخوانی قرار دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 998366

وب گردی

وب گردی