حفاظت از  110 اختراع ایرانی برای ثبت بین المللی

صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی تا کنون از 110 اختراع برای ثبت بین‌المللی حمایت کرده است.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، حمایت از نوآوری و خلاقیت محققان و جوانان این سرزمین صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی را بر آن داشت تا کارگروهی با عنوان ثبت اختراعات راه اندازی کند. بر این اساس صندوق ارائه خدمات به مخترعان کشور برای ثبت بین المللی اختراع را آغاز کرد. این کارگروه، ثبت اختراع در دفاتر مالکیت فکری خارج از کشور را تسهیل کرد.

به گفته نصرت الله ضرغام رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی، از سال 86 تا کنون 110 اختراع با حمایت صندوق به ثبت بین المللی رسیده که از این آمار 28 درصد تجاریسازی شده است. همچنین 267 اختراع نیز در مرحله فایل هستند و به زودی ثبت آنها وارد مرحله اجرایی می شود.

حمایت از ثبت اختراع نوعی تشویق افراد برای انجام فعالیت های ابداعی است. علاوه بر این ترویج و ارتقاء فرهنگ ثبت دستاوردهای تحقیقات و پژوهش نیز از دیگر نتایج این اقدام است. بنابراین با توجه به اهمیت این مسئله صندوق در زمینه ثبت بین المللی اختراع جدی در حال فعالیت است به گونه ای که هر سال شاهد رشد در این حوزه هستیم. 32 ثبت اختراع از 110 ثبتی که با حمایت صندوق انجام شده متعلق به سال جاری است. همچنین در نه ماه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته 225 درصد رشد را در ثبت اختراعات انجام شده (تعهد طرح پژوهشی) شاهد هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 998369

وب گردی

وب گردی