ثبت هزار و 464 مورد همکاری آموزشی و پژوهشی با ایرانیان متخصص مقیم خارج از کشور

بررسی‌ها نشان می‌دهد در سال تحصیلی 97-96، هزار و 464 مورد همکاری با ایرانیان متخصص مقیم خارج از کشور در حوزه آموزشی و پژوهشی ثبت شده‌ است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بر اساس داده‌های مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت‌علوم؛ هزار و 464 مورد همکاری با ایرانیان متخصص مقیم خارج از کشور در حوزه آموزشی و پژوهشی ثبت شده‌است.

براساس داده‌های این مرکز، در سال تحصیلی 97-96؛ حدود 993 مورد همکاری آموزشی با ایرانیان مقیم خارج از کشور صورت گرفته و بیشتر این همکاری‌ها در حوزه تدریس کوتاه مدت، حضور در سمینار، وبینار و ... بوده است.

از جمله بیشترین دانشگاه‌هایی که در راس این همکاری آموزشی قرار داشته‌اند می‌توان به دانشگاه‌‌های تهران، صنعتی شریف، صنعتی اصفهان، خواجه نصیرالدین طوسی، علم و صنعت ایران، فردوسی مشهد،‌ امیرکبیر، علامه طباطبایی و اصفهان اشاره کرد.

مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت‌علوم؛ تعداد همکاری‌های پژوهشی با ایرانیان متخصص مقیم خارج از کشور را 471 مورد اعلام کرده است. بیشتر این همکاری‌ها در قالب استاد راهنمای مشترک، پروژه‌های مشترک، حضور استاد با دانشجوی ایرانی در آزمایشگاه متخصص مقیم خارج و ... بوده است.

از جمله بیشترین دانشگاه‌هایی که در راس این همکاری پژوهشی قرار گرفته‌اند می‌توان به دانشگاه صنعتی اصفهان، صنعتی شریف، خواجه نصیرالدین طوسی، تبریز، تهران، صنعتی امیرکبیر، علوم پایه زنجان، تربیت مدرس، علم و صنعت ایران و گیلان اشاره کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 998381

وب گردی

وب گردی