اخطار کارشناسان در مورد گردشگری سلول های بنیادی

هشدارها توسط کارشناسان خطرات گردشگری پزشکی صادر شده است و گفته می شود که درمان های تایید نشده با استفاده از سلول های بنیادی در برخی از کشورها می توانند وضعیت بیماران را بدتر کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، ثبت نام برای درمان سلول های بنیادی برای بسیاری از افراد مبتلا به بیماری هایی مانند آسیب نخاعی، بیماری مولتیپل اسکلروزیس، نورون حرکتی یا بیماری پارکینسون با قبول ریسک خطر همراه است.
چندی پیش یک مجله پزشکی گزارش داد که یک نوجوان یهودی پس از تزریق تجربی در یک کلینیک روسیه، تومورهای مغزی را تولید کرد. گزارش های متناوبی نیز در مورد ابتلای بیماران به مننژیت پس از درمان در چین وجود داشته است.
مرکز سلول های بنیادی استرالیا تصمیم گرفته است که برای دستیابی بیماران به اطلاعات مناسب در زمینه سلول درمانی و مراکزی که از پتانسیل این سلول ها برای درمان استفاده می کنند، به زودی راهنمایی را ارائه کند. این در حالی است که آن ها قاطعانه بیماران را از دست زدن سلول درمانی های ریسک پذیر در خارج از استرالیا بر حذر می دارند.
دکتر کریستین هربرت، مشاور و متخصص بالینی در مرکز سلول های بنیادی استرالیا می گوید که سه بیمار که به دلیل عارضه نخاعی در چین متحمل سلول درمانی شده بودند بعد از درمان به مننژیت مبتلا شده اند. او همچنین می افزاید که سرطان نیز از دیگر اثرات جانبی این سلول درمانی ها است، گرچه این احتمال بسیار نادر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 998396

وب گردی

وب گردی